شناسهٔ خبر: 42104 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان اردبیل صورت گرفت:

بازدید نماینده ولی‌فقیه و استاندار اردبیل از عملیات احداث باند دوم ورودی شهرستان گرمی

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تکمیل پروژه باند دوم ورودی شهر گرمی، جاده ارتباطی گرمی به مرکز استان از دورنمای مناسب‌تری برای توسعه شهرستان گرمی برخوردار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی از پروژه باند دوم ورودی شهر گرمی گفت: با تکمیل پروژه باند دوم ورودی شهر گرمی، جاده ارتباطی گرمی به مرکز استان از دورنمای مناسب‌تری برای توسعه شهرستان گرمی برخوردار خواهد بود.

حیدری اضافه کرد: هدف از اجرای این پروژه حل بار ترافیکی در ورودی شهر و حاشیه جاده، کاهش تصادفات جاده‌ای در محدوده اجرایی پروژه به دلیل قرار گرفتن روستاهای حاشیه جاده و کاربری‌های موجود اعم از ساختمان‌های اداری، آموزشی، مسکونی است.

وی با اعلام اینکه بهبود جاده ترانزیتی و ارتباطی شمال و مرکز استان و توسعه منطقه گردشگری گیلارلو از مزایای اجرای طرح باند دوم ورودی شهر گرمی بوده و قابلیت‌های گردشگری منطقه گرمی با احداث باند دوم این شهر بیش از پیش نمایان خواهد شد.

حیدری گفت: طول این پروژه ۵ کیلومتر بوده و برای احداث این پروژه مبلغ ۷۴ میلیارد ریال هزینه برآورد شده و در حال حاضر عملیات خاک‌برداری و تسطیح در حال اجرا و در حدود ۷۰ درصد عملیات خاکی انجام گرفته و برای این پروژه ۸ دستگاه پل بزرگ و کوچک پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه به راه‌های روستایی شهرستان گرمی اشاره کرد و افزود: ۵۲ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان گرمی که بالای ۵۰ خانوار می‌باشند باقیمانده است تا زیرسازی و آسفالت شود و از این مجموع حدود ۱۶/۵ کیلومتر امسال آسفالت‌ریزی، ۱۲ کیلومتر در حال عملیات زیرسازی و ۱۷ کیلومتر با مشخص شدن پیمانکار پروژه مراحل بعدی اجرایی خواهد شد.

حیدری اظهار کرد: علیرغم نبود اعتبارات، در حال حاضر پروژه‌های شهرستان گرمی به‌صورت فعال اجرا می‌گردد.

نظر شما