شناسهٔ خبر: 42166 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو انجمن خیرین راه و ترابری خبر داد:

احداث ۸۸۱ کیلومتر پروژه راه‌سازی با حمایت خیرین طی دو سال/ خیرین سالی ۳۵ میلیارد تومان آورده داشته‌اند

انجمن خیرین راه و ترابری عضو انجمن خیرین راه و ترابری اعلام کرد: در طول سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ با مشارکت خیرین راه‌ساز حدود ۸۸۱ کیلومتر پروژه راهسازی با ارزش تقریبی ۱۸۰ میلیارد تومان تکمیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احمد مجیدی، با بیان این خبر اظهار کرد: در طول این دو سال ۲۰ محور پروژه مختلف در استان‌های کشور تعریف شده که در آنها انجمن خیرین راه و ترابری با جذب منابع مالی خیران توانسته پروژه‌هایی را پیش ببرد. در این بین احداث ۸۸۱ کیلومتر راه، ۲۲ دستگاه پل و رفع شش نقطه حادثه‌خیز اصلی‌ ترین اقداماتی بوده که در این بخش اجرایی شده است.

وی با بیان این که از کل این پروژه‌ها سهم خیرین حدود ۴۰ درصد تامین مالی بوده است، اظهار کرد: از حدود ۱۷۹ میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری انجام گرفته ۷۰ میلیارد مربوط به خیران است که این موضوع نشان می‌دهد در هر یک از سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ خیران ۳۵ میلیارد تومان آورده مالی به پروژه‌های راه‌سازی داشته‌اند.

عضو انجمن خیرین راه و ترابری در تشریح پروژه‌های ساخته شده با محوریت خیرین در طول سال‌های گذشته، توضیح داد: اجرای روکش آسفالت در استان‌هایی مانند مازندران، کرمان، زنجان، فارس و البرز، ساخت راه روستایی در استان‌هایی مانند مرکزی و هرمزگان و همچنین رفع نقاط حادثه خیز در استان مرکزی بخشی از این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

مجیدی در گفتگو با ایسنا ادامه داد: در کنار آن ساخت ۲۰ دستگاه پل در الیگودرز استان لرستان و احداث پل‌هایی دیگر در استان‌هایی مانند چهارمحال بختیاری دیگر محوریت اصلی پروژه‌های احداثی از سوی انجمن خیرین بوده است.

وی با بیان این که در طول دو سال گذشته پروژه‌های این انجمن در ۱۴ استان فعال بوده‌اند، خاطر نشان کرد: با توجه به این که بسیاری از خیران در محورهای روستایی منابع مالی خود را وارد می‌کنند، خوشبختانه عملکرد ما در این حوزه مثبت و قابل اتکاء بوده است و امیدواریم همین روند در سال جاری و سال‌های آینده نیز ادامه یابد.

نظر شما