شناسهٔ خبر: 42239 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی در نود و هشتمین جلسه شورای تأمین مسکن استان خبر داد:

احداث چهار مدرسه در مجتمع‌های مسکن مهر آذربایجان‌غربی

جلسه چهار مدرسه در مجتمع‌های مسکن مهر شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب و نقده احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در نود و هشتمین جلسه شورای تأمین مسکن گفت: خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر از مهم‌ترین نیازهای مجتمع‌های مسکن مهر بوده که دو مدرسه در شهرستان ارومیه و دو مدرسه دیگر در شهرستان‌های میاندوآب و نقده ساخته شده است.

ابراهیم مبارک قدم افزود: همچنین یک مرکز بهداشتی و درمانی در سایت مسکن مهر شهرستان ارومیه به بهره‌برداری رسیده است.

وی، شروع عملیات احداث اسکلت دو مدرسه در شهرهای اشنویه و محمدیار، ساختمان کلانتری در منطقه گلمان و تکمیل احداث اسکلت دو مدرسه در شهرستان‌های میاندوآب و خوی را از مهم‌ترین برنامه‌های امسال عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بر کنترل هزینه پروژه‌های مسکن مهر تأکید کرد و خواستار همراهی و همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی استان برای تحویل هرچه سریع‌تر مسکن مهر به متقاضیان شد.

مبارک قدم در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر استان تصریح کرد: روند ساخت ۵۱ هزار و ۹۱۱ واحد مسکن مهر در استان با میانگین پیشرفت اجرایی ۹۰ درصد در حال اجراست.

مبارک قدم با بیان اینکه نه هزار و ۵۶۵ واحد مسکن مهر تعاونی در شهرستان ارومیه از ۸۸ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است، ادامه داد: همچنین ساخت یک هزار و ۳۵۹ واحد در شهرستان سردشت، ۷۷ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی، روند پیشرفت اجرایی پروژه‌های مسکن مهر شهرستان مهاباد را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: مشکلات عمده پروژه‌های تعاونی مسکن مهر این شهرستان حل و فصل شده و در حال حاضر این پروژه‌ها از ۷۲ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است.

مبارک قدم میزان تسهیلات پرداختی برای ۵۱ هزار و ۹۱۱ واحد مسکن مهر استان را بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با دستور کار بررسی مشکلات و موانع پیشروی پروژه‌های مسکن مهر با اولویت شهرستان‌های مهاباد، سردشت و ارومیه، گزارش آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طرح مسکن مهر و وضعیت خدمات زیربنایی و روبنایی در سایت‌های مسکن مهر با حضور معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

نظر شما