شناسهٔ خبر: 42275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جنوب کرمان برگزار شد:

جزئیات نشست تخصصی مدیران و متخصصان شهری و اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی جنوب استان کرمان

نشست اولین نشست تخصصی مدیران و متخصصان شهری در سال ۹۶ و اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در خصوص بررسی فرآیند بازآفرینی محدوده‌ها و محلات هدف شهر جیرفت با تأکید بر نهادسازی و تسهیلگری محلی، مستندات قانونی و ترتیبات نهادی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، در این نشست نمایندگانی از فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و اعضای شوراهای شهرستان‌های جیرفت-عنبرآباد- کهنوج-منوجان-قلعه گنج-رودبار جنوب-فاریاب و همچنین نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت توزیع برق، اداره ارشاد اسلامی، اداره میراث فرهنگی حضور داشتند که در خصوص سیاست‌ها و راه‌حل‌های مداخله در امر بازآفرینی شهری به بحث و بررسی و تبادل‌نظر پرداختند.

در ابتدای جلسه ناهید اماندادی سرپرست اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل جنوب استان کرمان ضمن خوش‌آمد گویی به معرفی محدوده بافت‌های فرسوده و محلات اولویت‌دار بازآفرینی پرداخت.

در ادامه استادی معاون دفتر ستاد بازآفرینی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص مستندات قانونی و ترتیبات نهادی بازآفرینی مطالبی را عنوان کرد.

وی اظهار داشت: بیست درصد از مساحت و سی در صد از جمعیت شهری کشور در بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد سپس به تحلیل سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده نار کارآمد شهری اشاره کرد.

وی در ادامه لزوم تشکیل ستاد ملی بازآفرینی را به‌عنوان هماهنگ‌کننده اقدامات مشترک بین بخشی و منسجم کننده فعالیت‌های بین دستگاه‌های دولتی، شهرداری‌ها و تشکل‌های محلی و مردمی را از جمله مهم‌ترین اقدامات برای حل مشکلات بافت‌های ناکارآمد شهری عنوان نمود.

سپس دکتر نوذری راهبر ستادی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری، توضیحاتی در خصوص بررسی بافت‌های فرسوده، تعاریف، مسائل و چالش‌های پیش رو در این بافت‌ها  داد و بیان کرد: درآمد سرانه ساکنان کمتر از میانگین شهری، واحدهای مسکونی کم‌دوام، مشکلات زیست‌محیطی، برخورداری و دسترسی نامناسب ساکنان به خدمات شهری از جمله مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در احیا و بهسازی بافت‌های ناکارآمد است.  

نظر شما