شناسهٔ خبر: 42309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای حمل‌ونقل استان اصفهان عنوان کرد:

ایجاد هم‌افزایی در راستای رسیدن به اهداف، مهم‌ترین هدف شورای حمل‌ونقل استان اصفهان

جلسه برقراری هماهنگی بین ادارات تحت نظارت مجموعه وزارت راه و شهرسازی هدف اصلی تشکیل شورای حمل‌ونقل در استان‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در جلسه شورای حمل و نقل استان که به ریاست حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور مدیران و مسئولان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان در محل اداره کل هواشناسی برگزار شد، غلامی گفت: برقراری هماهنگی بین ادارات تحت نظارت مجموعه عریض و طویل وزارت راه و شهرسازی هدف اصلی تشکیل شورای حمل‌ونقل در استان‌ها است.

وی اظهار داشت: اگر توانمندی این مجموعه به اضافه پلیس‌راه استان که بخشی از پیکره حمل و نقلی استان است را در کنار هم قرار دهیم، می‌توان دید که بیش از نصف اعتبارات در مقیاس استانی و ملی به این دستگاه‌ها اختصاص داده شده است.

غلامی افزود: ایجاد هماهنگی در این مجموعه برای تبادل اطلاعات و استفاده از امکانات یکدیگر در رفع مشکلات حمل و نقلی استان بسیار کارساز است.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: مهم‌ترین بحث در این شورا که یکی از اهداف وزارت راه و شهرسازی است، ایجاد هم‌افزایی در راستای پیشبرد اهداف  این مجموعه است که این هم‌افزایی قطعاً راندمان کاری مجموعه شورای حمل و نقل استان را چند برابر می‌کند.

وی گفت: تبادل اطلاعات در بین دستگاه‌های این مجموعه علاوه بر کاهش هزینه برای انجام پروژه‌ها، از صرف زمان زیاد در جهت جمع‌آوری اطلاعات می‌کاهد و امید است این مباحث مقدمه‌ای باشد برای اینکه بتوان در سطح راه‌های استان کاری شایسته انجام داد.

غلامی حجم بالای تردد وسایل نقلیه در سطح جاده‌های استان را یکی از دلایل وقوع تصادفات دانست و گفت: استان اصفهان به دلیل قرارگیری در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور بخش عمده‌ای از سفرهای کشور را در زمینه حمل بار و مسافر به خود اختصاص می‌دهد که این حجم بالای تردد عاملی بر وقوع تصادفات ناگوار در سطح جاده‌های استان است. 

رئیس شورای حمل‌ونقل استان راه‌اندازی سیستم هشدار سریع در مسیر سیل و همچنین هواشناسی جاده‌ای را در کاهش تصادفات حائز اهمیت دانست و گفت: راه‌اندازی این سیستم، آمار تصادفات و مرگ و میر جاده‌ای و میزان خسارت‌های جانی و مالی ناشی از سیل را کاهش می‌دهد و قطعاً با همکاری ادارات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی تصادفات کاهش خواهد یافت.

وی گفت: با توجه به آمار نامطلوب تصادفات باید تلاش شود که هر سال آمار تصادفات کمتر از سال قبل شود.

نظر شما