شناسهٔ خبر: 42338 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای حمل‌ونقل استان تاکید کرد:

ضرورت هم‌افزایی برای رسیدن به اهداف شورای حمل‌ونقل اصفهان

جلسه رئیس شورای حمل و نقل اصفهان گفت: برقراری هماهنگی بین ادارات تحت نظارت مجموعه وزارت راه و شهرسازی هدف اصلی تشكیل شورای حمل‌ونقل در استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی اداره‌كل راه وشهرسازی استان اصفهان، در جلسه شورای حمل‌و‌نقل استان كه به ریاست حجت‌اله غلامی، مدیركل راه و شهرسازی و با حضور مدیران و مسئولان زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان در محل اداره‌كل هواشناسی برگزار شد، غلامی گفت: برقراری هماهنگی بین ادارات تحت نظارت مجموعه عریض و طویل وزارت راه و شهرسازی هدف اصلی تشكیل شورای حمل‌ونقل در استان‌هاست.

وی عنوان کرد: اگر توانمندی این مجموعه به اضافه پلیس راه استان كه بخشی از پیكره حمل‌و‌نقلی استان است را در كنار هم قرار دهیم، می‌توان دید كه بیش از نصف اعتبارات در مقیاس استانی وملی به این دستگاه‌ها اختصاص داده شده است.

غلامی افزود: ایجاد هماهنگی در این مجموعه برای تبادل اطلاعات و استفاده از امكانات یكدیگر در رفع مشكلات حمل‌و‌نقلی استان بسیار كارساز است.

مدیركل راه و شهرسازی اصفهان گفت: مهمترین بحث در این شورا ایجاد هم‌افزایی در راستای پیشبرد اهداف این مجموعه است كه این هم‌افزایی راندمان كاری مجموعه شورای حمل‌و‌نقل استان را چند برابر می‌كند.

وی افزود: تبادل اطلاعات در بین دستگاه‌های این مجموعه علاوه بر كاهش هزینه برای انجام پروژه‌ها، از صرف زمان زیاد در جهت جمع‌آوری اطلاعات می‌كاهد و امید است این مباحث مقدمه‌ای باشد برای اینكه بتوان در سطح راه‌های استان كاری شایسته انجام داد.

غلامی حجم بالای تردد وسایل نقلیه در سطح جاده‌های استان را یكی از دلایل وقوع تصادفات دانست و گفت: استان اصفهان به دلیل قرارگیری در مسیركریدور شمال به جنوب و شرق به غرب كشور بخش عمده‌ای از سفرهای كشور را در زمینه حمل بار و مسافر به خود اختصاص می‌دهد كه این حجم بالای تردد عامل وقوع تصادفات ناگوار در سطح جاده‌های استان است.

رئیس شورای حمل‌ونقل استان راه‌اندازی سیستم هشدار سریع در مسیر سیل و همچنین هواشناسی جاده‌ای را در كاهش تصادفات حائز اهمیت دانست و افزود: راه‌اندازی این سیستم، آمار تصادفات و مرگ و میر جاده‌ای و میزان خسارت‌های جانی و مالی ناشی از سیل را كاهش می‌دهد و قطعا با همكاری ادارات زیرمجموعه وزارت راه وشهرسازی تصادفات كاهش خواهد یافت.

وی گفت: با توجه به آمار نامطلوب تصادفات باید تلاش شود كه هر سال آمار تصادفات كمتر از سال قبل شود.

نظر شما