شناسهٔ خبر: 42349 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن در بازدید از راه‌آهن خواف- هرات خبر داد:

پیش‌بینی تکمیل محور ریلی سنگان-شمتیغ تا دو هفته آینده

مازیار یزدانی معاون فنی و زیر بنایی راه آهن گفت: پیش‌بینی می‌شود محور سنگان تا شمتیغ ۲ هفته آینده و شمع تیغ تا غوریان تا ۲ ماه آینده تمام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مازیار یزدانی در بازدید از محور ریلی خواف تا هرات با اشاره به اینكه این محور شامل ۴ قطعه است، گفت: در این برنامه از ایستگاه سنگان، ایستگاهی كه مختص حمل بار است، بازدید به عمل آمد.

وی افزود: به‌منظور افزایش ظرفیت خطوط، عملیات اجرایی نصب خط اول آن شروع شد.

یزدانی بابیان اینكه در این برنامه از مرز ایران – افغانستان و ایستگاه شمع تیغ نیز بازدید به عمل آمد گفت: مسیر ریلی خواف تا هرات حدود ۱۳۰ كیلومتر است كه با حضور مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی از مرز ایران – افغانستان و محور شمع تیغ كه در دست‌ساخت است، بازدید به عمل آمد.

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن عنوان كرد: اولین خط فرعی ایستگاه شمع تیغ هم عملیات پایانی را سپری می‌کند و بر قبول و اعزام قطار در این محور بسیار تأکید شده است.

وی بر احداث خط فرعی بعد از خط ریلی شمع تیغ تأکید كرد و افزود: مراحل احداث این خط مثلثی بعد از نصب این خط شروع و ادوات آن نیز تأمین‌شده است.

یزدانی اظهار داشت: ایران تعهد دارد كه از مرز تا ایستگاه (جنو) عملیات روسازی آن را تا ایستگاه دشت غوریان را تكمیل كند زیرا بر تكمیل این مسیر كه حدود ۳۰ كیلومتر است تأکید بسیار شده است.

یزدانی گفت: با توجه به دوری ایستگاه غوریان با جاده، عملیات روسازی بلاك غوریان تا جنو مورد تأکید طرف ایرانی است.

و همچنین طرف افغانی متعهد شده است به‌محض اتمام عملیات ایستگاه شمتیغ تا غوریان پیمانكار قطعه جنو تا هرات را كه با سرمایه‌گذاری دولت ایتالیا است، معرفی كند.

وی اضافه كرد: پیمانكار این محور به‌احتمال زیاد از پیمانكاران ایرانی است.

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن خاطرنشان كرد: پیش‌بینی می‌شود محور سنگان تا شمتیغ ۲ هفته آینده و شمع تیغ تا غوریان تا ۲ ماه آینده تمام شود.

وی تأکید كرد: محور غوریان تا جنو نیز بایستی هر چه سریع‌تر از سوی شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل كشور برای تأمین مالی تعیین تكلیف شود.

مرتضی باقری، مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی نیز در بازدید از خط آهن خواف - هرات گفت: این خط آهن چهار قطعه را شامل می‌شود كه سه قطعه در تعهد كشور ما و یك قطعه در تعهد افغانستان است

وی افزود: زیرسازی قطعه سوم‌ به طول ۳۰ كیلومتر تمام ‌شده و روسازی آن ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. جهت تسریع كار برای قطعه سوم دو پیمانكار تعیین‌شده و بهره‌برداری این قطعه تا مهر ۹۶ است.

گفتنی است؛ مشاور وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن از محور خواف-هرات و میزان پیشرفت پروژه بازدید و مدیركل خط و مدیران و معاونین ستادی، مدیرکل راه‌آهن شرق و فرماندار والی غوریان، رئیس اداره فواید عامه آنان را همراهی كردند.

نظر شما