شناسهٔ خبر: 42351 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه‌آهن جنوب شرق خبر داد؛

رشد ۵۰ درصدی ترانزیت بار در راه‌آهن جنوب شرق/ راه‌اندازی اولین قطار مسافری زاهدان- اصفهان در هفته دولت

ارجونی مدیركل راه‌آهن جنوب شرق گفت: از ابتدای سال تاكنون ۵۸۸ هزار و ۳۶۲ تن بار از طریق خطوط ریلی جنوب شرق جابجا شده است.

به گزارش روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مجید ارجونی درباره عملكرد ۴ ماهه راه‌آهن جنوب شرق گفت: از ابتدای سال تاكنون ۵۸۸ هزار و ۳۶۲ تن بار از طریق خطوط ریلی جنوب شرق جابه‌جا شده كه بخشی از حمل بار مربوط به بارگیری ۴۲۷ هزار و ۶۹۳ تن كالا بوده كه به دیگر استان‌ها و كشور پاكستان صادر شده است.

مدیركل راه‌آهن جنوب شرق با اشاره به اینكه بخشی از چرخه حمل بار نیز مربوط به امر تخلیه است، تصریح كرد: در این مدت ۱۶۰ هزار و ۶۶۹ تن كالا در ایستگاه راه‌آهن زاهدان تخلیه شده است.

وی گفت: در سال جاری راه‌اندازی قطار مسافربری زاهدان- كرمان- یزد- اصفهان و بالعكس پیشنهاد شد كه قرار است طبق برنامه‌ریزی انجام شده اولین قطار مسافری زاهدان- اصفهان در هفته دولت راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینكه تخصیص یك رام قطار مسافری چهار تخته در مسیر زاهدان- تهران از دیگر اقدامات انجام شده توسط خطوط ریلی جنوب شرق است، افزود: عمده كالاهایی كه از طریق خطوط ریلی جنوب شرق به كشور پاكستان صادر شده گوگرد، گل سرخ و سیمان است.

ارجونی بیان كرد: به‌منظور ایجاد محوطه و فضایی در شان مردم این استان در این مجموعه ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است. ما در حال آماده‌سازی و تقویت زیرساخت‌های منطقه در مبحث ریلی در زمان اتصال خط زاهدان به چابهار و ادامه آن به زابل و مشهد هستیم.

مدیركل راه‌آهن جنوب شرق خاطرنشان كرد: حمل بار صادرات توسط راه‌آهن جنوب شرق در ۴ ماه ابتدایی امسال از طریق مرز پاكستان ۱۶۴ درصد، واردات ۵ درصد و ترانزیت بار ۵۰ درصد افزایش داشته است.

ارجونی گفت: نصب دستگاه توزین در خط ریلی سیستان و بلوچستان یكی از بزرگ‌ترین و منحصر به فردترین اقدامات راه‌آهن جنوب شرق است كه با وجود آن می‌توان هم‌اینک قطارهای ترانزیتی خط نرمال و عریض كشور ایران و پاكستان را نیز در كمترین زمان ممكن توزین كرد.

نظر شما