شناسهٔ خبر: 42373 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت صورت می‌پذیرد:

راه‌اندازی و تجهیز ۲۴ محور استان فارس به سامانه ترددشماری

ترددشمار همزمان با هفته دولت و با اختصاص مبلغ بیش از یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال اعتبار، در ۲۴ محور استان فارس ( به‌صورت رفت و برگشت) سامانه ترددشماری راه‌اندازی می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر افزود: تا پیش از این ۷۸ محور استان به سامانه ترددشماری مجهز بود که تعداد محورهای تحت پوشش این سامانه همزمان با هفته دولت و با افزایش ۳۱ درصدی به ۱۰۲ محور خواهد رسید.

علیرضا سیاهپور ادامه داد: سامانه‌های ترددشماری به عنوان یکی از سیستم‌های ITS و با به‌کارگیری اطلاعات، ارتباطات و فن‌آوری‌های کنترلی در جهت بهبود و اصلاح عملیات شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای عمل کرده و با ابزار و امکانات مناسب به کاربران جاده‌ای برای اتخاذ تصمیم بهتر و مناسب‌تر یاری می‌رساند.

وی خاطرنشان ساخت: اطلاعات استخراج شده از دستگاه‌های ترددشمار به همراه تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری، در مرکز مدیریت راه‌های فارس تجمیع گردیده و علاوه بر تحلیل آماری و محتوایی داده‌ها، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای به مسئولین ذی‌ربط در صورت لزوم صورت می‌پذیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس افزود: علاوه بر این، اطلاعات دستگاه‌های ترددشمار از طریق شبکه فیبر نوری یا سیستم‌های ماهواره‌ای در اختیار مرکز مدیریت راه‌های کشور قرار گرفته و پس از پردازش و تبدیل این اطلاعات به نمایه‌های گرافیکی، وضعیت لحظه‌ای ترافیک جاده‌ای با رنگ‌های مختلف در سایت اینترنتی به نشانی www.۱۴۱.ir به اطلاع کلیه کاربران می‌رسد.

علیرضا سیاهپور با اشاره به اینکه استان فارس از جایگاه ویژه‌ای در حمل‌ونقل کشور برخوردار می‌باشد، بر لزوم گسترش تعداد ترددشمارها برای استخراج دقیق آمار و اطلاعات میزان تردد و تحلیل کاربردی آن به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت جریان ترافیک و تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای افزایش ایمنی تردد و نگهداری راه‌ها تأکید کرد.

نظر شما