شناسهٔ خبر: 42384 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت ۹۶ انجام می‌شود:

بهره‌برداری از ۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمانشاه

مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ۴۰ کیلومتر بزرگراه شامل ۲۷ کیلومتر بزرگراه کربلا (اسلام‌آباد غرب – سرپل ذهاب) و ۱۰ کیلومتر بزرگراه هرسین – نورآباد و ۳ کیلومتر از بزرگراه سنقر- بیستون آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، مسعود شریفی با اشاره به اینکه شروع ساخت بزرگراه کربلا (اسلام‌آباد غرب-سرپل ذهاب) از سال ۸۶ بوده و کل مسیر پروژه ۱۲۲ کیلومتر است گفت: تاکنون ۵۷ کیلومتر زیر بار ترافیک عبوری رفته و ۳۷ کیلومتر هم در حال اجراست.

شریفی افزود: در حال حاضر ۲۷ کیلومتر از مسیر در بخشی از قطعات ۴، قطعه ۵ الف، ۶،  ۷، باند دوم کنارگذر کرند غرب و تقاطع غیر همسطح ورودی سرپل ذهاب آماده بهره‌برداری است که بابت احداث این مسافت بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شریفی در ادامه این خبر، به بهره‌برداری ۱۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی هرسین – نورآباد به‌عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی بازرگان – بندر امام خمینی و ۳ کیلومتر از بزرگراه سنقر- بیستون هم اشاره کرد.

وی اعتبار هزینه شده برای ۱۰ کیلومتر مسیر هرسین - نورآباد را ۱۸۰ میلیارد ریال و ۳ کیلومتر اجرا شده مسیر سنقر- بیستون را ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

گفتنی است عملیات اجرایی احداث آخرین قطعه باقیمانده از بزرگراه کربلا (قطعه ۱۰) به طول ۹ کیلومتر و خروجی محور سرپل ذهاب به سه‌راهی قره‌بلاغ به طول ۲/۵ کیلومتر به زودی شروع خواهد شد.

نظر شما