شناسهٔ خبر: 42417 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی ۱۴ مورد تخلفات رانندگان و شرکت‌های کالا و مسافر در گلستان

لوگو کارشناس حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان خبر داد: در چهارماهه اول سال جاری، به ۱۴ مورد از تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر استان رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان، صفا ملکی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل گفت: این تخلفات در زمینه عدم رعایت مقررات مربوط به تنظیم بارنامه و صورت‌وضعیت و عدم رعایت مسائل ایمنی و خارج از حوزه فعالیت در حوزه فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر و جابجایی بار و مسافر بدون بارنامه و صورت‌وضعیت و نرساندن مسافر به مقصد و عدم رعایت سایر ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش کالا و مسافر مربوط به رانندگان بوده است.

به گفته وی، این تخلفات در کمیسیون ماده ۱۲ و بر اساس آیین‌نامه تبصره یک موضوع ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان و کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات رانندگان از دستورالعمل صدور و تمدید کارت هوشمند رانندگان مورد بررسی قرار گرفت.

ملکی ادامه داد: این بررسی‌ها منجر به صدور جریمه نقدی و تذکر کتبی برای شرکت‌ها و لغو خدمات برای کارت هوشمند برای مدت حداقل یک ماه و تذکر کتبی برای رانندگان متخلف شده که در صورت توجه نکردن به آن‌ها، بر اساس ضوابط حمل‌ونقلی با آن‌ها رفتار خواهد شد.

نظر شما