شناسهٔ خبر: 42419 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر استان خبر داد:

احداث ۶ موج‌شکن چندمنظوره در سواحل ‌سیستان و بلوچستان/ اتمام عملیات اجرایی موج‌شکن‌ها

بهروز آقایی ‌مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: موج‌شکن چند منظوره گیشاب جهت احداث آب‌شیرین‌کن خورشیدی به منظور توسعه کشت گلخانه‌ای درمرحله واگذاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  ‌بهروز آقایی در حاشیه بازدید از پروژه‌های احداث موج‌شکن‌های چندمنظوره سواحل استان اظهار کرد: اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به عنوان متولی اصلی سواحل استان در راستای تحقق اهداف اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی، توزیع یکنواخت جمعیت در نوار ساحلی، توسعه گردشگری دریایی و اهداف پدافند غیرعامل در سواحل استان از سال ۱۳۸۷‌، احداث شش موج شکن چندمنظوره در سواحل استان را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایسنا، مدیر‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی این موج‌شکن‌ها به اتمام رسیده و اخذ سند مالکیت اراضی پشتیبانی هرکدام به وسعت حدود ۱۹هکتار نیز تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: موج‌شکن گیشاب واقع در ۲۲ کیلومتری شرق چابهار با چهارو نیم هکتار حوضچه و عمق آبخور ۳,۵ متر با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال به منظور احداث آب‌شیرین‌کن خورشیدی و توسعه کشت گلخانه‌ای به میزان ۳۰۰۰ هکتار در نظر گرفته شده که مراحل واگذاری آن به بخش خصوصی در حال انجام است.

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان افزود: کاربری سایر موج‌شکن‌های چندمنظوره به مقاصد شیلاتی، پرورش ماهی در قفس، گردشگری دریایی و ورزش‌های آبی اختصاص خواهد یافت.

نظر شما