شناسهٔ خبر: 42425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث برج هنر اسلامی شهر ایلام با معماری بر گرفته از طبیعت و پیشینه تاریخی استان

برج هنر اسلامی شهر ایلام برج هنر اسلامی شهر ایلام با معماری منحصر به فرد بر گرفته از طبیعت و پیشینه تاریخی استان احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، این برج در زمینی به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع در ۷ طبقه ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این خصوص گفت: برج هنر اسلامی استان که از نیازهای ضروری نسل جوان است با پی گیری این اداره کل و مسئولین استان و همکاری و همراهی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران که از شرکت‌های وزارت راه و شهرسازی است به مرحله اجرا درآمده است، در معماری این پروژه هنری از معماری سنتی و طرح لاله واژگون که نمادی از منطقه زاگرس نشین ایلام است و نیز زیگورات که پیشینه تاریخی چند هزار ساله تمدن ایلامی است و همچنین در جزئیات و تزئینات از صنایع‌دستی ایلام الگو گرفته خواهد شد.

میرجعفریان افزود: مساحت برج هنر اسلامی شهر ایلام ۸۰۰۰ مترمربع در ۸ طبقه می‌باشد که شامل نگارخانه، کارگاه تجسمی، سالن خلق آثار، بازار قرفه تولیدات فرهنگی هنری، استودیو ضبط، سالن نمایش و تمرینات، سالن کنفرانس، سالن نمایش، سالن تئاتر، سالن سینما، سالن اجتماعات، نمازخانه و ... بوده و چهار ورودی خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان محل ساخت این برج عظیم هنری را میدان شهدا، خیابان شهیده ربابه کمالی جنب پارک قدیمی ملت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: جانمایی این برج در این محل به لحاظ قدمت محله، فضای سبز اطراف آن و از همه مهم‌تر احیاء بافت‌های فرسوده و رونق بخشی مناطق قدیمی شهر عنوان کرد.

نظر شما