شناسهٔ خبر: 42427 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسعود مالکی تشریح کرد:

جزئیات جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی سیستان و بلوچستان

مسعود مالکی جلسه کارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی با حضور کلیه اعضاء به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان در دفتر جلسات ایشان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی با حضور کلیه اعضاء به ریاست دکتر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان در دفتر جلسات ایشان برگزار شد.

 مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان در حاشیه این جلسه هدف از برگزاری این جلسه را موارد رسیده به دبیرخانه کارگروه جهت بررسی و اعلام نظر اعضاء کارگروه اعلام نمود.

 وی افزود: از جمله موارد مطرح شده در این جلسه نامه شهرداری خاش در ارتباط با تغییر کاربری زمین پیشنهادی از مرتع‌داری با قابلیت کم (مناسب توسعه شهری و روستایی) به گورستان واقع در (خارج از حریم شهر خاش) به مساحت ۱۵ هکتار بود که نظر کارگروه با حفظ کلیه حرایم و مسیل‌ها در هنگام واگذاری موافقت نمود.

وی ادامه داد: از دیگر موضوع‌های مطرح شده بازنگری طرح جامع شهر زاهدان بود که پس از توضیحات مشاور و ارائه نقطه نظرات اعضاء توجه به این نکته که در ۶ جلسه کمیته فنی به موضوعات مرتبط با طرح جامع به نقطه نظرات اعضاء پرداخت شده است موارد ذیل به تائید کارگروه رسید:

-جمعیت پیشنهادی به میزان ۱۰۰/۷۸۵ نفر مورد تأیید قرار گرفت.

-محدوده پیشنهادی به میزان ۷۴۲۴ هکتار مورد تأیید قرار گرفت.

-ضوابط طرح جامع شهر مورد تأیید قرار گرفت.

-کاربری‌های طرح جامع شهر در غالب پهنه‌بندی مورد تأیید قرار گرفت.

-نقشه پهنه‌بندی حریم به میزان ۱۵۰/۲۴ هکتار مورد تأیید قرار گرفت و مقرر شد روستاهای واقع در حریم، در نقشه حریم در موقعیت موجود تثبیت گردد.

-بنیاد مسکن محدوده طرح هادی روستاهای واقع در حریم پیشنهادی شهر زاهدان را به مشاور تحویل نماید.

نظر شما