شناسهٔ خبر: 42456 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عفیفی‌پور:

شناسایی ۲۴۶ سازه دریایی و ساحلی در هرمزگان/ آمادگی دستگاه قضایی برای توقف ساخت و سازهای غیرمجاز

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان با اشاره به شناسایی ۲۴۶ سازه دریایی و ساحلی در این استان، گفت: تعدادی از این سازه ها، فاقد مجوز هستند که پرونده برخی از آنها به محاکم قضایی ارجاع شده و در دست رسیدگی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" در دهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان که به ریاست استاندار هرمزگان برگزار شد، طی سخنانی به تبیین قوانین مربوط به حوزه سواحل پرداخت و هدف از شناسنامه دار کردن و صدور مجوز برای سازه های دریایی را رعایت ضوابط و استانداردهای ایمنی و همچنین صیانت از محیط زیست دریایی اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه ۲۴۶ سازه دریایی در سواحل هرمزگان مشمول مسؤولیت ها و نظارت سازمان بنادر هستند، گفت: تعدادی از این سازه ها، فاقد مجوز هستند که پرونده برخی از آنها به محاکم قضایی ارجاع شده و در دست رسیدگی است.

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از مجموع کل این سازه های شناسایی شده در استان، ۱۹۲ مورد به بخش دولتی، مناطق آزاد، نظامی و انتظامی تعلق دارد که علیه سازه های فاقد مجوز در محاکم قضایی شکایت شده و سایر موارد نیز در مراحل تکمیل پرونده است.

این مقام مسوول گفت: تعدادی از سازه های فاقد مجوز در مناطق آزاد قشم و کیش ساخت شده اند که انتظار می رود مالکان این سازه ها با توجه به تکالیف قانونی تعیین شده نسبت به تکمیل پرونده برای اخذ مجوز اقدام نمایند؛ در غیر اینصورت پرونده سازه های مربوطه از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری و تعیین تکلیف می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان بر لزوم هماهنگی و همکاری تمامی ادارات، ارگانها و نهادها در راستای اجرای هرچه سریعتر و جامع تر قوانین مرتبط با حوزه دریا و سواحل تأکید کرد.

در بخش دیگری از این نشست، "سعید اسدی" دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان گفت: وجود  سازه های دریایی و ساحلی فاقد مجوز در استان به هیچ وجه قابل قبول نیست و دستگاه های مربوطه از جمله مناطق آزاد باید اقدام به اخذ مجوز از مراجع مربوطه کنند.

وی از آمادگی دستگاه قضایی برای جلوگیری و توقف ساخت و سازهای غیرمجاز مجاز سخن به میان آورد و افزود: این سازه ها چه در محدوده بیرون از شهرها و چه در داخل حریم شهرها ملزم هستند تا مجوزهای لازم را از اداره کل بنادر و دریانوردی، محیط زیست، مسکن و شهرسازی، آب منطقه ای، منابع طبیعی و ... اخذ کنند، در غیر اینصورت علیه آنها طرح اقامه دعوی شده و با متخلفین برخورد می شود.

نظر شما