شناسهٔ خبر: 42458 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد:

بازگشت بیش از یک میلیون مترمربع از اراضی ملی استان اصفهان در سالجاری به دولت

رفع تصرف مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این اراضی طی پنج ماه از ابتدای امسال تاکنون و با ارزش حدود ۱۲۰ میلیارد تومان در سطح استان رفع تصرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: به منظور حفظ و حراست از اراضی دولتی و حفظ حقوق بیت‌المال یک میلیون و ۸۱ هزار و ۳۶۶ مترمربع از اراضی دولتی استان اصفهان با اجرای احکام قضایی رفع تصرف شد.

وی اظهار داشت: این اراضی از ابتدای امسال تاکنون و با ارزش حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه ادارات راه و شهرسازی طبق قانون متولی زمین‌های دولتی در محدوده و حریم شهرها هستند بیان داشت: این اراضی تصرف شده در شهرستان‌های اردستان، اصفهان، کاشان، خوانسار، آران و بیدگل، سمیرم، گلپایگان، جرقویه، لنجان، مبارکه، نجف‌آباد، نایین، نطنز و شهرضا به طور غیرقانونی در تملک اشخاص سودجو بود که با همکاری نیروهای یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی، کارشناسان حقوقی و املاک این اداره کل و نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

غلامی خاطرنشان کرد: تصرف زمین‌های ملی و دولتی اقدامی خلاف قانون است که منابع پایه کشور را با تهدید جدی مواجه می‌کند به همین سبب با حمایت مراجع قضایی با متخلفان در این زمینه با جدیت برخورد می‌شود.

نظر شما