شناسهٔ خبر: 42466 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان:

عملکرد شبکه شهری هرمزگان گویای وجود شکاف بین شهرهای استان است

ابراهیم رستم گورانی مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان، در سالیان اخیر شاهد رشد شتابان و بی‌رویه این شهر هم به لحاظ جمعیت و هم به لحاظ وسعت و از طرف دیگر شاهد رشد و رونق کمتر شهرهای غرب و شرق استان بودیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی با اشاره به نقش و موقعیت مهم استان هرمزگان در زمینه توسعه اقتصاد غیرنفتی و ترانزیت کالا و همچنین توسعه سواحل مکران، افزود: عملکرد شبکه شهری استان هرمزگان گویای وجود شکاف بین مرکز استان با شهرهای متوسط و همچنین شهرهای متوسط با کوچک است

وی افزود: توجه به توسعه متوازن شهرهای شرق و غرب استان به لحاظ توسعه شهری پایدار می‌تواند مشکلات شهر مرکز استان را کاهش داده و از بارگذاری‌های غیرضروری در این شهر بکاهد و همچنین روند مهاجرت را معکوس نماید. از طرف دیگر تعیین تکلیف زمین‌ها و اراضی که به عنوان ذخیره در طرح‌های توسعه شهری در نظر گرفته شده‌اند باعث جلوگیری از تصرف بی‌رویه و بی‌برنامه این اراضی می‌گردند که در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام به آماده‌سازی این اراضی با توجه به نیاز مردم هر شهر به سکونت و سایر خدمات شهری با همکاری شهرداری‌ها نموده است.

گورانی گفت: این امر گام مثبتی در راستای تحقق توسعه شهرهای شرق و غرب استان هم به لحاظ توسعه متوازن شهری و هم جلوگیری از تصرف اراضی و جلوگیری از تضییع حقوق دولت در این شهرها می‌باشد. از آنجایی که این اراضی هم برای سکونت و هم خدمات شهر در نظر گرفته شده‌اند، تصرف آن‌ها می‌تواند شهر را از خدمات زیربنایی و روبنایی محروم نماید.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان اظهار امیدواری کرد: با توجه به این برنامه بتوانیم گام مؤثری از لحاظ اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و همچنین حفظ و استفاده بهینه و برنامه‌ریزی شده از اراضی، بهبود سیما و منظر شهری در استان و مهم‌ترین اولویت اصلی که تأمین نیازهای سکونتی، رفاهی و خدماتی شهروندان است برداریم

به گفته وی، در این راستا در شهرهای میناب، سیریک و جاسک در شرق استان و همچنین بندرلنگه، بندرکنگ و بستک در غرب استان اقداماتی صورت پذیرفته که می‌تواند زمینه توسعه همه‌جانبه را فراهم نماید.

نظر شما