شناسهٔ خبر: 42474 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان قم تشریح کرد:

افزایش ۳۳ درصدی جابه‌جایی بار درمحورهای استان قم/ کاهش محسوس تلفات جاده‌ای قم

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از افزایش ۳۳ درصدی جابه‌جایی بار در محورهای استان خبر داد و گفت: در چهار ماه نخست امسال به کاهش ۵۵ درصدی تلفات جاده‌ای در محورهای قم دست یافتیم.

ابوالفضل جمالی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ به افزایش ۳۳ درصدی جابه‌جایی بار درمجموع راه‌های درون و برون‌استانی دست یافتیم.

جمالی توضیح داد: در بخش درون استانی جابه‌جایی بار در چهار ماه نخست سال گذشته ۸۸ هزار و    ۴۱۴ تن بود که با ۶۵ درصد رشد امسال به ۱۴۵ هزار و ۶۲۷ تن رسید. در بخش برون استانی نیز به رشد ۳۰ درصدی و رسیدن از یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۷۵ تن به یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۲۶۴ تن دست یافتیم. درمجموع در چهار ماه نخست سال گذشته در بخش‌های برون و درون استانی یک میلیون و ۳۷۴ هزار و ۸۹ تن جابه‌جایی کالا داشتیم که امسال به یک میلیون و ۸۱۲ هزار و ۸۹۱ تن رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم افزود: البته درحوزه جابه‌جایی مسافر در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ با رکود مواجه شدیم. در بخش درون استانی در چهار ماه نخست پارسال ۱۱۳ هزار و ۴۰۷ مسافر داشته‌ایم که امسال با ۱۵ درصد کاهش به ۹۱ هزار و ۳۷۶ نفر رسید و در بخش برون استانی نیز ۶۲۴ هزار و ۱۹۷ مسافر داشتیم که امسال با ۱۰ درصد کاهش به ۵۵۸ هزار و ۷۷۱ نفر رسید. درمجموع درچهار ماه نخست سال گذشته ۷۳۷ هزار و ۶۰۴ مسافر حمل‌ونقل عمومی داشته‌ایم که امسال با ۱۳ درصد کاهش به ۶۵۰ هزار و ۱۴۷ نفر رسید.

وی گفت: رانندگان فعال بخش مسافربری استان ۱۷۷۸ نفر هستند که نسبت به پارسال چهار درصد افزایش یافته‌اند. همچنین تعداد رانندگان حوزه باری ۴۹۱۵ نفر است. درناوگان مسافری ۹۷۲ دستگاه فعال داریم که ۲۸۰ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۱۲ سال، ۲۸۲ دستگاه مینی‌بوس و ۴۰۱ دستگاه سواری کرایه است.  درحوزه حمل و نقل باری نیز ۳۴۸۱ دستگاه با عمر متوسط ۲۴ سال داریم.

جمالی همچنین به کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای محورهای استان قم اشاره کرد و افزود: درچهار ماه نخست سال گذشته ۶۹۷ تصادف را با ۳۸ قربانی داشتیم که امسال به ۱۷ تلفات جاده‌ای کاهش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم تصریح کرد: اجرای طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی به جای گاردریل‌های موجود درآزادراه قم- تهران ازمهمترین اقدامات انجام شده توسط این اداره‌کل برای افزایش ایمنی این محور است که فاز اول شامل ۱۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان درحال اجراست و حدود ۱۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است. فاز دوم را نیز بلافاصله در ۴۲ کیلومتر آغاز می‌کنیم و ایمن‌سازی آزادراه را با ۱۸.۵ میلیارد تومان اعتبار به انجام می‌رسانیم.

نظر شما