شناسهٔ خبر: 42525 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش دما تا ۶ درجه در سواحل خزر و خنکی هوا در برخی شهرها/ سرمای ۴ درجه در شهرکرد

هوا شناسی - صاف و آفتابی از امروز تا یکشنبه کاهش دما در سواحل خزر بین ۲ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود، کاهش نسبی دما در روزهای شنبه و یکشنبه در بخش‌های شمال غرب، مرکز کشور و دامنه‌های البرز مرکزی هم پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌ها، به سبب نفوذ جریانات شمالی در سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر کاهش نسبی دما و در برخی نقاط مه صبحگاهی با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

ساعات بعدازظهر روزهای شنبه و یکشنبه پیش‌رو در مناطقی از استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

فارس نوشت:از امروز تا روز یکشنبه کاهش دما در سواحل خزر بین ۲ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود و کاهش نسبی دما در روزهای شنبه و یکشنبه پیش‌رو در بخش‌های شمال غرب، مرکز کشور و دامنه‌های البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده در برخی ساعات در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل گاهی با گردوخاک همراه است و در سایر مناطق کشور در سه روز آینده آسمان صاف و آفتابی است.

آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز یکشنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۳ و ۲۲ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۶ مردادماه امسال ۲۱۴.۷ میلی‌متر ثبت شد، بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۲۳۵.۹ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۹۱ درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و هفتم سال زراعی متعلق به منطقه کلاله استان گلستان به میزان ۵۳ میلی‌متر بوده است.  

نظر شما