شناسهٔ خبر: 42540 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون بهره‌برداری و سیر و حركت راه‌آهن خبر داد:

ثبت رکورد ۸۴ میلیون تن‌کیلومتر در متوسط عملکردی مردادماه

ترانزیت ریلی معاون بهره برداری و سیر و حركت راه‌آهن با بیان اینکه «متوسط حمل تن كیلومتر بار در خطوط ریلی در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد افزایش یافت.» گفت: در مرداد ماه امسال متوسط عملكردی راه آهن، ۸۴ میلیون تن كیلومتر روزانه بوده و این رقم بی سابقه ای در این بخش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ابراهیم محمدی از شكسته شدن ركورد میانگین حمل تن كیلومتر ماهیانه بار در راه آهن خبر داد و گفت: با تلاش همه همكاران در راه آهن كشور، میانگین حمل تن كیلومتر از ۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته عبور كرد و در مرداد ماه امسال متوسط عملكردی راه آهن، ۸۴ میلیون تن كیلومتر روزانه بوده و این رقم بی سابقه ای در این بخش است.

وی بابیان اینكه عملكرد مردادماه سال ۹۶ بالاترین عملكرد و ركورد عملكرد راه‌آهن نسبت به گذشته بوده است، با اشاره به رشد ۱۵ درصدی تناژ از ابتدای سال جاری تاكنون، افزود: همه اقدامات راه‌آهن به‌منظور دستیابی به برنامه راه‌آهن انجام‌شده و تلاش می‌کنیم به اهداف مورد نظر خود در این بخش طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده دست پیدا كنیم.

معاون بهره‌برداری و سیر و حركت راه‌آهن اضافه كرد: ترانزیت بار از ابتدای سال تاكنون ۵۷ درصد رشد داشته و به ۵۲۳ هزار تن رسیده است این در حالی است كه میزان حمل ترانزیت ۳۳۲ هزار تن تا این تاریخ بوده است.

محمدی یادآورشد: بیشترین سهم كالایی كه در افزایش سهم ترانزیت تأثیر داشته حمل گوگرد ترانزیتی از كشورهای مشترک‌المنافع CIS به‌خصوص كشور تركمنستان به خلیج‌فارس بوده است.

معاون شركت راه‌آهن خاطرنشان كرد: یكی از عوامل افزایش عملكردی راه‌آهن ازنظر حجم مواد معدنی و ازنظر میزان رشد گندم بوده كه رشد ۱۶۲ درصدی نسبت به سال گذشته تجربه كرد.

گفتنی طبق برنامه ششم توسعه قرار است در پایان این برنامه سهم حمل‌ونقل ریلی كشور در جابجایی بار در كشور به ۳۰ درصد و حمل مسافر به ۲۰ درصد افزایش یابد.

نظر شما