شناسهٔ خبر: 42549 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بنچاری خبر داد:

۱۴ میلیون تن کالا در بندر عسلویه تخلیه و بارگیری شد‌

عسلویه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۴ ماه نخست امسال بیش از ۱۴ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر عسلویه تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، محمدمهدی بنچاری در بررسی وضعیت اسکله‌های بندری منطقه عسلویه با بیان اینکه زیرساخت‌های بندری در شهرستان عسلویه مورد توجه قرار دارد اظهار داشت: در این شهرستان در مجموع اسکله‌های خدماتی پارس، اسکله‌های بندر پتروشیمی، اسکله‌های ال.ان.جی و  اسکله‌های فراسکو فعال است که پاسخگو تخلیه و بارگیری انواع محصولات و کالاهای نفتی و غیرنفتی می باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان عسلویه میزبان صنایع عظیم پارس جنوبی است افزود: بر اساس ظرفیت محصولات صادراتی منطقه پارس جنوبی، اسکله‌های تخصصی در این شهرستان ایجاد شده که در مجموع بنادر شهرستان عسلویه دارای ۳۵  پست اسکله است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تخلیه و بارگیری کالا در ۴ ماه نخست امسال بیان کرد: در ۴ ماه نخست سال ۹۶ بیش از ۱۴ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر عسلویه تخلیه و بارگیری شده است که شامل ۱۰ میلیون تن محصولات نفتی و ۳,۵ میلیون تن کالاهای غیر نفتی می باشد.

بنچاری، به ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر عسلویه پرداخت و افزود: در ۴ ماه نخست امسال افزون بر ۴۲۵ هزار تن کانتینر در بنادر عسلویه حامل کالاهای تجاری تخلیه و بارگیری شده است.

وی از ایجاد ساختمان مرجع دریایی در عسلویه خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به دریانوردان و تجار در منطقه عسلویه، ساختمان مرجع دریایی ایجاد می‌شود که اکنون امکان سنجی آن آغاز شده است.

گفتنی است، در حاشیه این  سفر از بنادر کنگان، دیر و عامری، نیز بازدید بعمل آمد.

نظر شما