شناسهٔ خبر: 42572 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رحمت اله مه‌آبادی تشريح كرد:

جزئيات پایان عملیات پروازهای رفت حج از فرودگاه‌های ایران / ۷۷.۷ درصد پروازهای رفت زائران را ایران‌ایر انجام داد/ اعزام زائران با انجام ۱۰۰ پرواز از فرودگاه امام(ره)

رحمت‌اله مه‌آبادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها در روز پایانی عملیات پروازهای رفت حج، گفت: با انجام ۱۱ پرواز باقی‎مانده امروز (۴ شهریور) عدد نهایی پروازهای تمام زائران خانه خدا از فرودگاه‌هاي ايران به ۳۲۷ پرواز و عمليات پروازهای رفت حج به پايان می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، رحمت اله مهآبادی که در فرودگاه اردبیل و در جمع خبرنگاران، گزارشی کلی را از عملیات حج ارائه می کرد، در این زمینه گفت: ۱۱ پرواز امروز مربوط به فرودگاه‌های گرگان، زاهدان، بیرجند، ساری و امام خمینی (ره) است که با انجام آنها، این عملیات در مرحله اعزام به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در پایان این عملیات در مجموع ۱۷۳ پرواز به مدینه و ۱۵۴ پرواز به جده انجام می‌شود، گفت: به این ترتیب، ۵۲.۹ درصد پروازها به مقصد مدینه و ۴۸.۱ درصد به مقصد جده انجام شده است.

وی همچنین درباره سهم دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و سعودی گفت: تا پایان روز قبل، شرکت ایران ایر با ۱۴۹ پرواز و انتقال ۶۴۸۶۳ زائر، ۷۷.۷ درصد از پروازها را انجام داده است و شرکت هواپیمایی سعودی با ۶۷ پرواز و انتقال ۱۸۶۴۶ زائر، سهمی ۲۲.۳ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران سهم هر یک از ۲۰ فرودگاه اعزام کننده زائران به حج را در پایاین عملیات رفت، این چنین بر شمرد: سهم فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۰۰، مشهد ۳۷، گرگان ۲۶، اصفهان ۲۴، اهواز ۱۸، شیراز ۱۴، همدان ۱۳، ساری ۱۳، تبریز ۱۲، ارومیه ۱۱، کرمان ۱۱، یزد هشت، زاهدان هشت، بندرعباس شش، بیرجند شش، کرمانشاه پنج، زنجان پنج، بوشهر چهار، اردبیل سه و رشت سه پرواز بوده است.

مه آبادی یا بیان اینکه پروازهای رفت از ۸ مرداد آغاز شد و امروز ۴ شهریور به پایان می‌رسد، درباره عملیات بازگشت حجاج گفت: عملیات بازگشت زائران خانه خدا ۱۵ شهریورشروع خواهد شد و ۳ مهر پایان خواهد یافت.

نظر شما