شناسهٔ خبر: 42579 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

مقدمات ساخت مسکن اجتماعی از سال آینده فراهم می‌شود/ جشن پایان مسکن مهر پردیسان در پایان امسال

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: ساخت مسکن اجتماعی از سال آینده در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته است، بنابراین امیدواریم در پایان سال با برگزاری جشن اختتامیه ساخت و ساز مسکن مهر به سوی مقدمات ایجاد مسکن اجتماعی برویم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی حسن صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، به مناسبت هفته دولت با حضور در نماز جمعه پردیسان، پس از خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی به عنوان شهدای دولت، به ارائه گزارشی از عملکرد راه و شهرسازی استان قم پرداخت.

حسن صبوری با بیان این که بر اساس قانون اساسی مجموعه راه و شهرسازی وظایفی بر عهده دارد، گفت:‌ در یک سال گذشته روکش آسفالت جاده قدیم قم_ تهران به طول ۱۴ کیلومتر و همچنین مسیرهایی که استان قم به سمت خارج از استان منتهی می‌شود همچون مسیر قم به کهک، سلفچگان، دستجرد و کاشان انجام شده است.

وی با بیان این که فرسودگی بسیار زیادی در مجموعه راه‌های استان وجود دارد، ابراز داشت: متأسفانه وضعیت نامناسب آسفالت کمربندی شهرستان قم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را بر آن داشت تا فعالیت خود را برای ترمیم روکش آسفالت این کمربندی آغاز کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: مسیرهایی در استان قم وجود دارد که بر اساس میزان تردد و شرایط نامناسبی که دارند، بر اساس اولویت‌بندی راه و شهرسازی آسفالت این مسیرها ظرف چند ماه آینده تعویض خواهد شد که از جمله این راه‌ها مسیر قم به نیزار است که تاکنون مسیر بلوار غدیر تا ورزشگاه یادگار امام به طول ۸ کیلومتر آسفالت شده است و با تأمین اعتباری که صورت گرفته است ۷ کیلومتر از این مسیر مجدداً بهسازی خواهد شد.

وی با بیان این که احداث کمربندی قم به طول ۱۱۰ کیلومتر پیش‌بینی شده است، گفت: ساخت و تکمیل کمربندی قم اعتباری در حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌طلبد اما از آنجایی که با میزان اعتبارات دولتی اجرای چنین طرحی غیرممکن است، تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت خصوصی منعقد شده است تا اعتبار مورد نیاز این طرح را تأمین کند.

حسن صبوری با اشاره به محدوده هزار و ۵۷۰ هکتاری پردیسان افزود:‌ هر چند برای ساخت مسکن مهر در محدوده پردیسان انتقاداتی از سوی مجموعه‌های دانشگاهی و علمی وارد شده بوده ولی اداره راه و شهرسازی مدعی است که محدوده مناسبی برای احداث مسکن مهر در نظر گرفته شده است، از این رو ۵۷۰ هکتار از کل محدوده پردیسان به ساخت مسکن مهر اختصاص یافته بود که در اختیار تعاونی‌های مختلف قرار گرفت.

وی ابراز داشت:‌ اداره راه و شهرسازی استان قم از تعهدی که برای ساخت ۴۶ هزار واحد مسکن مهر در پردیسان داده بود قریب به هزار واحد آن را ظرف شش ماه سال جاری افتتاح کرده است به طوری که ۵۰۵ واحد آن در همین ایام هفته دولت افتتاح خواهد شد و قریب به ۴۵۰ واحد آن را نیز از ابتدای سال جاری تا به امروز افتتاح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با تأکید بر این که ۶۰۰ واحد مسکن مهر باقی‌مانده تا پایان سال جاری واگذار خواهد شد، گفت: ساخت مسکن اجتماعی از سال آینده در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته است، بنابراین امیدواریم در پایان سال با برگزاری جشن اختتامیه ساخت و ساز مسکن مهر به سوی مقدمات ایجاد مسکن اجتماعی برویم.

وی قم را شهری مهاجرپذیر معرفی و تصریح کرد: در طرح جامع استان قم که چند هفته گذشته نیز به تأیید شورای فرمانداری استان رسیده است، تقویت و تجهیز شهرهای اطراف قم در اولویت کار قرار گرفته است از این رو از ۲۰۰ واحد مسکونی که برای ساخت مسکن اجتماعی برای قم در نظر گرفته شده است در میان شهرهای پردیسان، دستجرد و قنوات تقسیم می‌شود

نظر شما