شناسهٔ خبر: 42589 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار انجام شد:

استفاده از تجهیزات ماهواره‎ای در تقرب پرواز مهرآباد

فرودگاه مهرآباد مدیرکل کنترل ترافیک هوایی از اجرای طرح تقرب پرواز RNP ILS فرودگاه مهرآباد برای بهره‌گیری از تجهیزات ماهواره‌ای (GNSS) برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، علی نیکبخت در این باره گفت: این طرح در جهت اجرای الزامات سازمان بینالمللی هواپیمایی کشوری (ICAO)، دفتر منطقهای و برنامه جهانی(ASBU) در به کارگیری تجهیزات ماهوارهای به منظور ایجاد بستری ایمن و قابل اطمینان در جریان کنترل ترافیک هوایی فرودگاههای بینالمللی اجرا شده است.

وی با اشاره تهیه این دستورالعمل پروازی بر مبنای مختصات جغرافیایی احصا شده، گفت: این کار به پروازهای ورودی فرودگاه این امکان را میدهد که با به کارگیری تجهیزات ماهوارهای (GNSS) عملیات تقرب پرواز خود را تا لحظه نشستن ادامه دهند و علاوه بر صحت و دقت بالای اطلاعات دریافتی، موجب کاهش اتکا به تجهیزات کمک ناوبری زمینی شده و ایران را در زمره معدود کشورهای منطقه در طراحی و به کارگیری این طرحهای ماهوارهای قرار میدهد.

نیکبخت افزود: این طرح توسط متخصصان اداره طراحی دستورالعملهای پروازی اداره کل کنترل ترافیک هوایی تهیه و پس از تایید مرکز وارسی پروازی در AIP منتشر شده است.

نظر شما