شناسهٔ خبر: 42590 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

شکیبی نسب خبرداد:

امداد و نجات موتور لنج باری از غرق‌شدن در نزدیکی جزیره خارگ/‌۶ خدمه موتور لنج باری در مسیر دبی به بندر آبادان نجات یافتند

امداد و نجات دریایی معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از دو عملیات امداد و نجات موتور لنج باری در نزدیکی جزیره خارگ و دیگری در مسیر دبی به بندر آبادان خبر داد.

محمد شکیبی نسب معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این باره گفت:درپی اعلام اضطرار مالک  موتور لنج باری که در مسیر دبی به بندر آبادان در حال تردد بود به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر آبگرفتگی شدید و احتمال غرق شناور، بلافاصله هماهنگی های لازم انجام ، و شناور ناجی ۲ به منطقه اعزام شد.

محمد شکیبی نسب افزود: با رسیدن ناجی ۲ به منطقه و جستجو بر اساس الگوی تعیین شده، سر نشینان موتور لنجی مضطر را درون یک فروند جان پناه ( LIFE RAFT )  رویت کرده و نجات داد .

وی اضافه کرد: موتور لنج باری بدلیل آبگرفتگی شدید در همان محل غرق شده است.

امداد و نجات موتور لنج باری از غرق شدن در نزدیکی جزیره خارگ

محمد شکیبی نسب معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر دراینباره گفت: درپی تماس موتور لنج باری که در مسیر کویت به بندر گناوه در حال تردد بود به مرکزفرعی جستجو و نجات دریایی خارگ مبنی بر آبگرفتگی، اتمام بنزین و اخلال در دستگاه موقعیت یاب، هماهنگی لازم بعمل آمدو شناور ناجی ۹ به منطقه اعزام گردید.

شکیبی نسب افزود: با رسیدن شناور ناجی ۹ به موقعیت اعلام شده، سوخت مورد نیاز و پمپ تخلیه آب در اختیار شناور مضطر قرارگرفت و ناجی ۹ پس از اطمینان از کنترل آبگرفتگی به سمت  پایگاهش در اسکله مروارید جزیره خارگ بازگشت.

 

نظر شما