شناسهٔ خبر: 42593 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد:

ضرورت حفظ یکپارچگی و انسجام کاربری‌ها در اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه

بازدید معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پادگان لشکر ۶۴ ارومیه جزء ارزش‌های تاریخی و مکانی کشور است بر توافق کلی برای حفظ یکپارچگی و انسجام کاربری‌های اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، پیروز حناچی در نشست هم‌اندیشی روند اجرای طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه گفت: قدم اول در تعیین و تکلیف اراضی پادگان لشکر ۶۴ توجه به منافع عمومی، گسترش فضاهای شهری و سبز و انتقال پادگان است.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه منحصربه‌فرد است، تصریح کرد: طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ باید با محوریت حفظ یکپارچگی و انسجام کاربری‌ها در اراضی پادگان لشکر ۶۴ و حفظ منافع ارگان‌ها اجرا شود.

حناچی ضمن تقدیر از مساعدت و همکاری ارتش گفت: لازم است سازمان اجرایی مشخصی متولی اجرای طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ معرفی گردد.

وی تأکید کرد: نشست هم‌اندیشی روند اجرای طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه مقدمه‌ای برای شورای عالی معماری و شهرسازی ایران در خصوص تعیین و تکلیف این اراضی به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پیکربندی نهایی این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی با لحاظ مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان انجام خواهد شد.

حناچی از بازبینی طرح جامع شهر ارومیه در شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد و گفت: بازبینی طرح جامع شهر ارومیه نیز در اولویت برنامه‌های کاری وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

اراضی پادگان ارومیه ظرفیت ثبت جهانی دارد

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور نیز در این نشست با بیان اینکه اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه در ترکیب با بافت تاریخی شهر به‌ویژه مجموعه بازار و محور خیابان امام ظرفیت ثبت جهانی دارد، گفت: در طراحی طرح‌های ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ باید جایگاه هویتی این پادگان و موقعیت ممتاز اراضی در ساختار کالبدی شهر ارومیه پررنگ دیده شود.

محمدحسن طالبیان ادامه داد: مدیریت یکپارچه، برنامه‌ریزی گسترده شهری، حفظ منافع عمومی و همه‌جانبه در بازنگری طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه به شکل یکپارچه و با کاربری‌های عمومی و سبز، گردشگری، میراث فرهنگی و تاریخی، نظامی، بهداشتی و خدماتی، مسکونی و تجاری تدوین و بازنگری می‌شود.

نشست هم‌اندیشی روند اجرای طرح ساماندهی اراضی پادگان ارومیه با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، معاون میراث فرهنگی کشور، معاون وزارت راه و شهرسازی، جمعی از فرماندهان قرارگاه آجا در منطقه شمالغرب و وزارت دفاع و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی برگزار شد.

بازدید از اراضی پادگان لشکر ۶۴، مراحل مرمت مسجد جامع ارومیه، بازار سنتی و مدرسه هدایت ارومیه از دیگر برنامه‌های معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به آذربایجان‌غربی بود.

شایان ذکر است که در بازدید مدرسه هدایت مذاکراتی در خصوص اعطای کاربری‌های جدید از جمله استفاده از بخشی از فضای فوق به عنوان موزه اسناد شهری یا معماری و شهرسازی به عمل آمد.

نظر شما