شناسهٔ خبر: 42595 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر قشم صورت گرفت:

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم معرفی شد/ تجلیل از خدمات ۲۰ ساله موسوی در جزیره عجایب هفتگانه

مراسم طی آیینی با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مقامات محلی شهرستان قشم، از خدمات ۲۰ ساله سیدباقر موسوی تجلیل شد و مرتضی آسیابان پور به عنوان سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم معرفی و حکم خود را دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، در این آیین که علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم، پژمان بهرامی مدیرکل بنادر و حمل و نقل ترانزیت منطقه آزاد و جمعی از مدیران حوزه دریایی و بندری استان و جزیره قشم حضور داشتند، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر و تبریک فرارسیدن هفته دولت و روز کارمند گفت: این ایام فرصتی است برای پاسداشت این دو شهید عالی‌مقام که تمام همتشان را وقف خدمت به محرومان جامعه و رفع نیازهای دردمندان و مستمندان کرده بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به خدمات ۲۰ ساله آقای موسوی در توسعه فعالیت‌های دریایی و بندری شهرستان قشم گفت: ماحصل تلاش‌های آقای موسوی و همکارانشان طی این سال‌ها در این جزیره، امروز با ثبت حدود ۱۲ میلیون سفر ایمن دریایی در سال و جابجایی قریب بر ۲ میلیون تن کالا طی پنج ماهه سال جاری رخ می‌نمایاند. بر همین اساس، از مشارکت و همکاری دستگاه‌های همکار نظیر فرمانداری و منطقه آزاد قشم برای مشارکت در رقم خوردن این دستاوردها نیز تقدیر می‌کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از بنادر قشم به‌عنوان یک مجموعه بندری چندمنظوره با پتانسیل‌های بالا یاد کرد و گفت: در بنادر قشم هم عملیات کانتینری انجام می‌شود و هم عملیات نفتی، خدماتی، مسافری و گردشگری که بر اساس سیاست‌های کلان دولت تدبیر و امید همچنان برنامه‌های مهمی برای توسعه و تسهیل موارد مورد اشاره تدوین و در دستور کار قرار دارد.

وی همکاری با بخش‌های دولتی و غیردولتی برای ایجاد مراکز خدمات سوخت‌رسانی را از دیگر برنامه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان در جزیره قشم عنوان کرد و گفت: شرایط استراتژیک جزیره قشم از حیث آبخور کشتی‌های بین‌المللی متردد در خلیج‌فارس و دسترسی به تنگه هرمز موضوع‌های بسیار مهمی است که می‌تواند هم اشتغال پایداری را در این منطقه در برداشته باشد و هم به رونق اقتصادی کمک شایانی کند.

عفیفی پور با اشاره به جلسات متعددی که با هدف احصاء نیازمندی‌های بنادر قشم در بعد تسهیل گردشگری دریایی در سازمان بنادر برگزار شده است، ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته، دستور صریح مسئولین امر به منظور تأمین تجهیزات، صادر شده است که به یاری خداوند تا پایان سال جاری و در آستانه نوروز تعدادی اسکله‌های جدید شناور (رمپ مسافری)، ساخته و در بنادر مسافری قشم نصب می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص توسعه دریامحور اشاره کرد و گفت: وظیفه قانونی و تکلیف شرعی داریم در مسیر منویات معظم له پیرامون توسعه دریامحور و صیانت از دریا به‌عنوان یک موهبت الهی قدم برداشته و به گونه‌ای عمل کنیم که برکات آن برای مردم و ساحل‌نشینان ملموس باشد.

عفیفی پور در بخش پایانی اظهاراتش ضمن اشاره به سوابق سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم و تجربیات وی در بخش‌های مختلف مدیریتی، از آقای آسیابان پور به عنوان یکی از مدیران باسابقه با تجربه‌های ارزشمند یاد کرد و بر لزوم استمرار سیاست‌های تدوین شده با انسجام بیشتر تأکید کرد.

علیرضا نصری فرماندار قشم نیز در این جلسه، نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را از ارزشمندترین نعمات خداوندی دانست و گفت: وجه تمایز کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی با سایر نظام‌های سیاسی دنیا، اخلاص در کار و رضایت پروردگار است.

 وی افزود: امروز که در مراسم تکریم و معارفه مدیران بنادر و دریانوردی قشم هستیم، مدیری را بدرقه می‌کنیم که هم منشأ خدمات شایسته در منطقه بوده و هم اشراف بالا نسبت به موضوعات پیرامونی داشته است. علاوه بر این، بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیروهای بومی منطقه باعث شده تا آقای موسوی به یک چهره مردمی و محبوب تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان قشم به توصیه حضرت امام خمینی (ره) در دیدار با استاندار کربلا اشاره کرد و گفت: در این دیدار امام راحل خطاب به استاندار کربلا توصیه کردند "آن‌گونه برای مردم کار کنید که وقتی رفتید، مردم برایتان عزا بگیرند "

 وی در ادامه ضمن آرزوی موفقیت برای آقای آسیابان پور، توسعه دریا محور را در برنامه ششم دارای نقشی بی‌بدیل توصیف کرد و جایگاه اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان را به‌عنوان موتور محرکه و پیشقراول در توسعه دریایی دانست.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم ضمن ابلاغ حکم مسؤولیت مرتضی آسیابان پور، از خدمات ۲۰ ساله سید باقر موسوی در جزیره قشم با اهداء لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

همچنین با ابلاغ حکم انتصاب، علی زاهدی به‌عنوان نخستین مسئول حراست اداره بنادر و دریانوردی شهرستان قشم کار خود را آغاز کرد.

نظر شما