شناسهٔ خبر: 42621 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

محجوب:

منطقه ۲۲ قطب حاشیه‌نشینان لوکس پایتخت/ تجربه تلخ آتش سوزی پلاسکو در کمین سازه‌های منطقه ۲۲ تهران

بلند مرتبه سازی عضو مجمع نمایندگان تهران با انتقاد از وضعیت ساخت‌و ساز در منطقه ۲۲، گفت: تخریب واحد‌های نیمه‌کاره حداقل کار مدیریت شهری برای احقاق حقوق مردم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در خصوص ساماندهی منطقه ۲۲ تهران، گفت: مهم‌ترین معضلی که در کمین منطقه ۲۲ تهران آتش‌سوزی است، متاسفانه این سازه‌ها علاوه بر اینکه مانع تونل ورودی هوای تهران است، به شکلی ساخته شده که هر آتش سوزی بحران ساز می‌شود؛ زیرا هیچ نردبان آتش‌نشانی به اندازه سازه‌های این منطقه نداریم.

تجربه تلخ آتش‌سوزی پلاسکو در کمین سازه‌های منطقه ۲۲

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجهیزات ناچیز آتش‌نشانی، تصریح کرد: ساختمان‌های ۲۵ تا ۳۰ طبقه اگر دچار حریق شود، خطراتی چون آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو را به همراه خواهد داشت. متاسفانه منطقه‌ای پر خطر احداث شده است.

امکانات رفاهی و خدماتی در منطقه ۲۲ مختل است

وی به خانه ملت، گفت: از سوی دیگر امکانات، مسجد، مدرسه و همه خدمات رفاهی در منطقه ۲۲ مختل است لذا هزینه بسیاری به هزینه‌های شهری اضافه خواهد شد تا این امکانات را فراهم کنند، در حقیقت به جای استفاده از معماران با تجربه از افرادی استفاده شده که در منطقه ۲۲ تهران تنها به ساخت سازه های بلند مرتبه پرداخته‌اند.

تبدیل منطقه ۲۲ پایتخت به قطب حاشیه‌نشینان لوکس/ سازه‌ها شاه راه تنفسی تهران را مسدود کرده است

محجوب با بیان اینکه منطقه ۲۲ به حاشیه‌ای لوکس و آپارتمان نشین تبدیل شده است، تصریح کرد: مدیریت شهری جدید باید نسبت به سنجش نسبت جمعیت به فضا بپردازد، در غیر این صورت علاوه بر اینکه در آینده شاه‌ راه تنفسی شهر مسدود می‌شود، خود منطقه نیز فاقد به لحاظ جمعیت بسیار فضای تنفسی می‌شود.

تخریب واحدهای نیمه‌کاره حداقل کار مدیریت شهری

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بسیاری از واحد‌ها در این منطقه هنوز در حال ساخت است که در صورت تکمیل، بر مشکلات اضافه می کند بنابراین بهتر است مدیریت شهری جدید باید برای صیانت از هوای پایتخت و جلوگیری از بروز مشکلات بحرانی، تخریب واحد‌های نیمه‌کاره حداقل کاری است که برای احقاق حقوق مردم تهران می‌تواند انجام دهد. /

نظر شما