شناسهٔ خبر: 42628 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته دولت انجام می‌شود:

افتتاح ۱۴ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل استان همدان

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اعلام کرد: در هفته دولت ۱۴ پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری مهم‌ترین پروژه‌های راهداری را، آسفالت شانه راه‌ها در محور همدان - تهران و لکه‌گیری جاده ویان – کبودرآهنگ، لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای روعان - دخان، همدان – ملایر، روکش آسفالت سه‌راهی روعان - رزن - انتهای حوزه عنوان کرد.

وی با اشاره به سایر پروژه‌ها گفت: لکه‌گیری و روکش آسفالت نهاوند - بروجرد، روکش و شانه سازی آسفالت ملایر - خنداب، نصب حفاظ میانی (نیوجرسی) در محور همدان – کرمانشاه نیز از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری این اداره کل در هفته دولت است.

وی هدف از اجرای این پروژه‌ها سهولت عبور و مرور در جاده‌ها و ایمنی بیشتر استفاده‌کنندگان از راه‌های برون‌شهری عنوان کرد و افزود میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای ۸ پروژه ذکر شده در بخش راهداری ۱۳۳ میلیون و ۲۴۱ هزار ریال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به افتتاح ۶ مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای مختلف استان همدان به نقش این واحدهای خدمات رسان اشاره کرد و گفت: وجود مجتمع‌های بین‌راهی موجب توقف رانندگان و رفع خستگی و خواب‌آلودگی آن‌ها می‌شود و رانندگان با هوشیاری و ایمنی بیشتر به رانندگی خواهند پرداخت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه افزود: شش مجتمع؛ پردیس غرب واقع در محورهای همدان-قزوین کیلومتر ۴۶ لاین رفت، فدک ۲ محور آزادراه ساوه – همدان کیلومتر ۴۵ لاین رفت، باغ آرزوها محور ملایر –همدان کیلومتر ۶ لاین برگشت، زاگرس ۲ در محور نهاوند-کنگاور در کیلومتر ۶ لاین برگشت، باران در محور نهاوند – کنگاور کیلومتر ۳۰ لاین برگشت و صدرا در محور نهاوند - کنگاور (کمربندی) کیلومتر ۳ لاین برگشت طی هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

رودباری در زمینه محدثات مجتمع‌های خدماتی رفاهی گفت: اماکنی چون رستوران، فروشگاه مواد غذایی و ...تعمیرگاه و کارواش، جایگاه سوخت، مسجد در دو قسمت مجزا برادران و خواهران، سرویس بهداشتی، پارکینگ وسایل نقلیه سبک و سنگین و محوطه بازی کودکان در فضای این مجتمع‌ها احداث و با راه‌اندازی هر کدام برای چندین نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی شده است.

نظر شما