شناسهٔ خبر: 42630 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در تشریح روند اجرای مبانی اقتصاد مقاومتی:

اقتصاد مقاومتی بایستی به عنوان یک برنامه کاری دائمی مدنظر تمامی مدیران و کارشناسان باشد

شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: این اداره کل برنامه‌های متعددی را در راستای اجرایی کردن اصول و مبانی مقوله اقتصاد مقاومتی امسال در حال اجرا دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی در پایان جلسه شورای مدیران این اداره کل، با عنوان نمودن این مطلب افزود: در ماه‌های پایانی نیمه نخست سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال قرار داریم و این مقوله ارزشمند در سال‌های اخیر همواره مورد تأکید مقام عظمای ولایت (مدظله) و همچنین ریاست محترم جمهور قرار داشته و وزارت راه و شهرسازی نیز به تبع آن پیشبرد مبانی این مبحث مهم را به عنوان یک استراتژی، مدنظر قرار داده و به تمامی سازمان‌ها و ادارات کل زیرمجموعه خود ابلاغ نموده است.

وی آخرین اقدامات انجام شده این اداره کل را در خصوص مقوله اقتصاد مقاومتی در دو حوزه اداری و عمرانی به شرح ذیل اعلام کرد:

در حوزه عمران و توسعه استان مرکزی:

فعال نمودن و پیگیری پیشرفت کار پروژه‌های راهبردی در حوزه‌های راهسازی، مسکن و املاک و حقوقی (که مورد درخواست و مطالبه مردم، کارشناسان و مسئولین استان بوده است) با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در راستای هدف‌گذاری بر روی اجرای پروژه‌های کارشناسی شده و مؤثر در افق توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل استان.

در حوزه داخلی (اداری):

بازتعریف فرایند مصرف انرژی در ادارات و واحدهای تابعه، ارتقاء امنیت و توسعه شبکه اتوماسیون اداری (paperless) نظیر بهینه‌سازی سیستم روشنایی واحدها و ساختمان‌های اداری (استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و دارای تایمر)، مهارت افزایی سازمانی با اجرای دوره‌های آموزشی پرمحتوا و کاربردی با موضوعاتی نظیر پدافند غیرعامل، مدیریت بحران، امنیت سایبری و... نظارت بر هزینه کرد ادارات و معاونت‌های تابعه با تأکید بر خرید و مصرف کالای ایرانی (با هدف حمایت از تولید ملی).

شارقی با اشاره به اینکه مبحث اقتصاد مقاومتی بایستی به عنوان یک برنامه کاری دائمی مدنظر تمامی کارشناسان و مدیران میانی باشد اضافه کرد: افزایش بازدهی و راندمان کاری، استفاده بهینه و بجا از بودجه‌های ابلاغی با توجه به محدودیت اعتبارات، جلوگیری از اتلاف منابع و انرژی، تقویت تولید ملی و در نهایت ایجاد رضایتمندی در کارکنان و ارباب‌رجوع، وفاق و همگرایی در سطح دستگاه‌های دولتی با هدف نیل به اهداف عالیه نظام در برنامه ششم توسعه و همچنین افق ۲۰ ساله کشور (۱۴۰۴) را می‌توان از اثرات مثبت توجه به مقوله ارزشمند اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری برشمرد.

نظر شما