شناسهٔ خبر: 42649 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تلاش دبيرخانه پيارك در ايران در اجرای پروژه‌های اصلاح مقاطع پرتصادف راهها

جاده دبيرخانه پيارك در ايران با هدف هماهنگی مهندسين مشاور ذيربط در تهيه طرح و ايمن‌سازی هزار و ۵۰۰ مقطع پرتصادف در راههای كشور تشكيل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این جلسه كه با حضور مدیران كل دفاتر نگهداری ابنیه فنی و توسعه ایمنی راه و حریم این سازمان و مدیران عامل ۹ شركت مهندسین مشاور تهیه طرح اصلاح و ایمن‌سازی مقاطع پرتصادف راههای كشور و همچنین مدیران پروژه‌های شركت‌های مذكور در محل دبیرخانه پیارك سازمان برگزار شد، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیكی و موانع اجرایی پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

 در این جلسه اهمیت اجرای طرح ایمن‌سازی مقاطع و نقاط پرحادثه شناسایی شده راههای كشور و چالشهای ملی مرتبط با آن از سوی رضا اكبری مدیركل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشریح شد و بر برنامه‌ریزی دقیق و جدی در تهیه طرحها و هماهنگی لازم در این خصوص در بین دفاتر مرتبط با اجرای این طرح در ستاد مركزی سازمان و همچنین ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانها تأكید گردید.

  براساس این گزارش در این جلسه مهران قربانی مدیركل دفتر توسعه ایمنی را ه و حریم سازمان نیز با اشاره به برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه ایمن‌سازی مقاطع و نقاط مورد بحث، نكات لازم در ارتباط با تهیه طرحها را به  مهندسین مشاور حاضر در جلسه اعلام نمود.

در این جلسه، مدیران عامل كلیه شركتهای مجری و پیمانكاران این پروژه، به تشریح آخرین وضعیت اجرایی پروژه پرداخته و مشكلات موجود در ارتباط با اجرای این پروژه در برخی از استانها مورد بررسی قرار گرفت و درخصوص راهكارهای اجرایی بحث و تبادل‌نظر شد.

گفتنی است براساس بحث و تبادل‌نظرهای صورت گرفته از سوی اعضا و شركت‌كنندگان در این جلسه از دبیرخانه پیارك، مهندسین مشاور ذیربط موظف شدند ۱۰ طرح مربوطه به ۱۰مقطع - نقطه پرتصادف از هر اداره‌كل راه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را ظرف مدت ۳ هفته به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تحویل دهند تا پس از تصویب و طی مراحل تأمین و ابلاغ اعتبار مورد اجرا قرار گیرد.

 به این ترتیب، علاوه بر حدود ۳۵۰ پروژه فعال از طرحهای در دست اجرا، رفع، اصلاح، بهسازی و مقاطع و نقاط پرتصادف در راههای كشور، قبل از شروع مهرماه سال‌جاری، ‌ حدود ۳۴۰ پروژه رفع نقاط پرتصادف مصوب نیز به برنامه سال جاری ادارات كل استانها اضافه خواهد شد كه این امر گام مهمی در جهت ارتقای ایمنی راهها و كاهش تصادفات و آرامش خاطر بیشتر مسافران و استفاده‌كنندگان از راهها محسوب می‌شود.

نظر شما