شناسهٔ خبر: 42692 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی خبر داد:

واگذاری ۹۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر به متقاضیان تا پایان امسال/ مسکن مهر قزوین از پروژه‌های باکیفیت کشور است

مسکن مهر قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر که برای افتتاح ۹۹۸ واحد مسکن مهر به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به استان قزوین سفر کرده بود، گفت: با توجه به دستور اکید رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی و به یاری خدا، فرآیند واگذاری واحدهای مسکن مهر به متقاضیان به غیر از واحدهایی که موضوعات حقوقی دارند در سراسر کشور به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، احمد اصغری مهرآبادی با اعلام این خبر گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده و با واگذاری ۹۰ هزار واحد باقیمانده تلاش می‌کنیم پرونده مسکن مهر امسال بسته شود.

مهرآبادی افزود: در سطح کشور از مجموع دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر کار ساخت یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد به پایان رسیده که پس از کسر واحدهای فاقد متقاضی و واحدهایی که پرونده‌های آن‌ها در دستگاه قضایی مطرح است حدود ۹۰ هزار واحد باقیمانده که تلاش می‌کنیم همه آن‌ها را تا پایان امسال تکمیل کنیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در خصوص تعداد واحدهای بدون متقاضی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح دادگاه‌ها ۳۶ هزار پرونده واحدها در حال بررسی است و با دستور ریاست قوه قضائیه پرونده‌ها در اولویت قرار دارد و برای ۱۴ هزار پرونده رأی قطعی صادر شده است.

وی یادآور شد: در سطح کشور ۱۱۰ هزار واحد فاقد متقاضی است که برای واگذاری آن‌ها همه شرایط را از جمله شرط تأهل، ۵ سال سکونت و نداشتن مالکیت خصوصی و نگرفتن زمین از دولت را حذف کردیم تا این واحدها با شرایط سهل‌تری به مردم واگذار شود.

مهرآبادی گفت: خوشبختانه در این زمینه در قزوین کمترین مشکل را داریم و این استان در زمینه تأمین خدمات زیربنایی از استان‌های موفق است و کارها به‌خوبی در آن پیش می‌رود.

وی بیان کرد: همکاری استاندار محترم و مدیران دستگاه‌ها و بانک‌های عامل، تعاونی‌های مسکن و بنیاد مسکن در استان قزوین بسیار خوب بوده و کارها خوب پیش می‌رود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر اضافه کرد: پروژه‌های استان قزوین در مقایسه با سایر استان‌ها از کیفیت بهتری برخوردار است و در سطح استان سهم مسکن مهر حدود ۵۰ هزار واحد است که با کمک استاندار محترم و همکاری دستگاه‌های ذیربط تاکنون حدود ۴۵ هزار واحد ساخته شده و افتتاح شده و ۴۸۰۰ واحد باقیمانده و بدون معارض است و برنامه‌ریزی شده تا پایان سال با دستور رئیس‌جمهور تکمیل شده و واگذار شود.

مهرآبادی در ادامه یادآور شد: تلاش می‌کنیم پرونده مسکن مهر را امسال با دستور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی امسال می‌بندیم و با تشکیل جلسات مختلف در استان‌ها و بررسی پروژه‌ها از مسئولان تعهد گرفته‌ایم تا کار به سرانجام برسد.

وی در خصوص تأمین زیرساخت‌ها در پروژه مسکن مهر هم گفت: زیرساخت‌ها در همه پروژه‌ها تأمین شده و اجازه نمی‌دهیم که مسکن مهر بدون امکانات آب، برق، گاز و محوطه‌سازی باشد البته در خدمات روبنایی مشکلاتی داریم که باید برطرف شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر اظهار کرد: در مسکن مهر به تعداد ۲۵۰۰ واحد آموزشی نیاز داریم که باید اعتبارش تأمین شود و در این راستا ۵۰۰ باب مدرسه توسط راه و شهرسازی آغاز شده و ۳۴۰ باب دایر شده است و برای ساخت مسجد هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی گفت: به دلیل گستردگی پروژه مسکن مهر همه نیازها به‌سرعت قابل ارائه نیست و خدمات روبنایی زمان‌بر است و اعتبار لازم دارد اما با تأکید و دستور معاون اول ریاست‌جمهور خوشبختانه مسکن مهر در اولویت دولت است و باید این نیاز را برطرف کنیم.

مهرآبادی اضافه کرد: تأمین خدمات فضای سبز، مدرسه، سالن ورزشی، کلانتری، درمانگاه، واحدهای تجاری و تفریحی از ضروریات است اما پاسخگویی به این نیازها با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی بیان کرد: درخواست کردیم از اراضی خودمان بفروشیم و تأمین منابع مالی شود و در این راستا سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان مجوز گرفتیم تا با فروش زمین برای تأمین منابع مالی اقدام کنیم.

نظر شما