شناسهٔ خبر: 42696 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی در شورای مسکن استان قزوین عنوان کرد:

لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل عملیات مسکن مهر/ ساخت ۴۸۰ باب مدرسه،۶۷ کلانتری و ۵۰۰ مسجد در پروژه‌های مهر کشور

جلسه قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در شورای مسکن استان قزوین با تأکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل مسکن مهر گفت: هرچند در قانون ساماندهی مسکن مهر به صراحت آمده که تأمین زیرساخت‌های لازم بر عهده دستگاه‌های متولی است ولی ما تاکنون از منابع داخلی ساخت ۴۸۰ باب مدرسه،۶۷ کلانتری و ۵۰۰ مسجد را انجام داده یا شروع کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، احمد اصغری مهرآبادی در این جلسه که با حضور استاندار و سایر اعضای شورا در محل سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، گفت: باید با نگاه و نظر مثبت پروژه‌های باقیمانده را تکمیل کرده و با توجه به دستور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی پروندهٔ واگذاری واحدهای مسکن مهر به متقاضیان را هر چه زودتر ببندیم.

مهرآبادی افزود: بر اساس مصوبهٔ دولت مبلغ مالیات برای هر واحد ۳۰۰ هزار تومان است و غیر از این مقدار مبلغ دیگری نباید دریافت شود مگر ارزش افزوده برای مصالح ساختمانی.

قائم‌مقام وزیر در طرح مسکن مهر ضمن قدردانی از همکاری بانک مسکن در اعطای تسهیلات تأکید کرد: بانک مسکن به عنوان بانک عامل در حوزهٔ مسکن، ۴۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که مبلغ بسیار چشمگیری است.

قائم‌مقام وزیر در طرح مسکن مهر تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی به‌رغم اینکه وظیفه‌ای برای احداث خدمات روبنایی در مسکن مهر ندارد، ولی ما تاکنون از منابع داخلی ساخت ۴۸۰ باب مدرسه،۶۷ کلانتری و ۵۰۰ مسجد را انجام داده یا شروع کرده‌ایم.

وی افزود: در همین راستا تاکنون در احداث کلیهٔ واحدهای آموزشی مسکن مهر که تعداد آن ۱۸ باب می‌باشد به شکل مستقیم و غیرمستقیم نقش داشته‌ایم.

مهرآبادی ادامه داد: راه و شهرسازی در استان ۵ واحد آموزشی را تکمیل کرده، ۳ واحد آموزشی را تا مرحله اسکلت و سقف پیش برده و جهت تکمیل در اختیار سازمان نوسازی قرار داده، ۲ واحد آموزشی را با همکاری نظام‌مهندسی و شهرداری محمدیه تا مرحله اسکلت و سقف به انجام رسانده و در اختیار سازمان نوسازی قرار داده و برای احداث یک باب واحد آموزشی دیگر نیز کمک ۴ میلیارد ریالی انجام داده است.

وی ادامه داد: برای احداث کلیه این واحدهای آموزشی زمین به صورت رایگان واگذار شده و در برخی دیگر نیز عملیات احداث تا مراحل بالایی به انجام رسیده است.

مهرآبادی بیان کرد: با توجه به درخواست آقای استاندار ۲ واحد دیگر از واحدهای آموزشی نیمه‌تمام را که جهت تکمیل به سازمان نوسازی واگذار گردیده بود را راه و شهرسازی تکمیل خواهد کرد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر عنوان کرد: ما آمادگی داریم که طی تفاهم‌نامه‌ای، یک سوم از اعتبار عملیات احداث ۱۰ مدرسه در ناحیه شهری مهرگان را تأمین کنیم به شرط آنکه دو سوم اعتبار دیگر نیز توسط استان و به طور همزمان تخصیص یابد. 

این مقام مسئول با اشاره به لزوم ایجاد انگیزه برای سکونت در مسکن مهر عنوان کرد: ما زمین مورد نیاز جهت ایجاد فضاهای سبز و پارک را به صورت رایگان در اختیار شهرداری محمدیه قرار می‌دهیم تا عملیات اجرایی مورد نظر را آغاز کند.

نظر شما