به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، روکش آسفالت محور سیرجان - حاجی آباد (۶۱ کیلومتر)، کمربندی سیرجان (۱۷ کیلومتر)، سیرجان - بافت (۲۰ کیلومتر)، بافت سیرجان (۲۰ کیلومتر)، بافت - کرمان (۹ کیلومتر)، کرمان - زرند(۱۰ کیلومتر) و راهدارخانه سیرچ (۳۶۰ متر مربع مساحت) مهمترین پروژه های بودكه از آنها با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی بهره برداری شد.
بر اساس این گزارش مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در آیین بهره برداری از روکش آسفالت محور سیرجان - حاجی آباد با اشاره به ضرورت ارزیابی و ضعیت رویه راههای كشور اظهار داشت:
به لحاظ ضرورت و اهمیت ارزیابی وضعیت رویه راههای كشور با احتساب باند برگشت محورها، دوسال اخیر۵۲ هزار کیلومتر از جاده های شریانی کشورتوسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای مورد ارزیابی قرارگرفته است.
وی با بیان اینکه این ارزیابی با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی همچنین شركت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک انجام گرفته است اظهار کرد: ۲ سال قبل، پروژه ارزیابی وضعیت رویه راه های کشور در بخش نگهداری راه و روکش آسفالت به عنوان یكی از پروژههای مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور کلید خورد..
معاون وزیر راه و شهر سازی تصریح كرد: با برداشت بیش از پنج میلیون عکس از وضعیت راه ها، میزان رویه قابل قبول، وضعیت بحرانی و کارهای اصلاحی کاملا تعیین و تشریح شد و اعتبارات عمرانی از محل منابع ملی و استانی بر اساس این مطالعات، تخصیص داده می شود
مهندس كشاورزیان در بخش دیگری از سخنان خود به نصب ۶۵ دستگاه توزین در حال حركت اشاره كرد و گفت: این تعداد با ۳۵ دستگاه موجود به یکصد دستگاه خواهد رسید و با نصب این سامانهها از تردد بارهای محوری غیرمجاز جلوگیری می شود.
وی با بیان اینکه بخشی از تخریب پل ها و راهها ناشی از تردد بارهای غیرمجاز در كشور میباشد افزود: کار مطالعاتی نصب دستگاهها wim به اتمام رسیده و اکنون در مرحله جانمایی است و به زودی نصب آنها آغاز می شود. معاون وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: پدیده تردد بارهای غیرمجاز و فاقد بارنامه در مناطق معدنی ازجمله استان کرمان بیشتر مشاهده می شود و این پدیده ضمن آسیبرساندن و تخریب به رویه و ابنیه راه ها كه سرمایههای ملی هستند، جریان حملونقل را نیز دچار اختلال مینماید.
وی گفت: استان کرمان و شهرستان سیرجان محدوده حمل و نقلی است و بارهای فراوان ترانزیتی، وارداتی و صادراتی از محورهای این استان عبور مینماید، بنابراین با راه اندازی این سیستم در محورهای شریانی کشور، اضافه بار کامیون ها که به راه ها آسیب می زند به صورت الکترونیکی دراختیارپلیس قرار گرفته و از تردد آن جلوگیری می شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: خط کشی، ترمیم تابلوها و اصلاح شانه، شیب، نقاط حادثه خیز، برخی قوس های خطر آفرین، دوربرگردان ها، تقاطع ها و مواردی که به صورت مستقیم به ایمنی تردد کاربران بستگی دارد جزو اولویت اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است كه به طور جدی در دست انجام و اجرا است.
نظر شما