شناسهٔ خبر: 42745 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن قم :

ارتقا ۱۷ میلیون تنی بارگیری ریلی در قم در گرو همکاری گمرک و شهرک‌های صنعتی است/ بهره‌برداری از دو طرح با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال در هفته دولت

قطار باری مدیركل راه آهن قم با اشاره به وضعیت خطوط حمل و نقل راه آهن قم گفت: در سال یك میلیون تن بارگیری در استان صورت می گیرد این در صورتی است كه اگر شركت شهرك های صنعتی و گمرك همكاری كنند در سال وضعیت بار استان به ۱۸ میلیون بارگیری ارتقا پیدا می كند.

به گزارش روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بازسازی، بهسازی و مقاوم سازی ساختمان هشت واحدی ارغوان با هدف افزایش ایمنی در برابر زلزله، حفظ اموال دولتی، افزایش رضایتمندی كارمندان اداره كل راه آهن قم با اعتبار ۶ میلیارد ریال و بازسازی و بهسازی ساختمان مركز آموزش با ایجاد واحد آموزش و تحقیقات جهت برگزاری دوره های ضمن خدمت و بدو خدمت و ارتقای بهره وری نیروی انسانی با حضور معاون برنامه ریزی، اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان ایستگاه راه آهن قم به بهره برداری رسید.

مدیركل راه آهن قم در آیین بهره برداری از طرح های هفته دولت در مركز آموزش این اداره كل با اشاره به این كه آثار آموزش ، همه جانبه است گفت: آموزش ها بایستی به روز باشد و كاركنان مرتب و به صورت مستمر از آموزش ها استفاده كنند.

محسن اعتماد افزود: سرمایه گذاری در آموزش، باعث افزایش بهره وری در تمام ابعاد می شود.

وی به تاكیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های كلی دولت به توسعه خطوط ریلی گفت: دولت در برنامه ششم توسعه به اولویت های بخش ریلی در توسعه حمل و نقل و ایجاد مزیت رقابتی برای آن، توسعه حمل و نقل ریلی باری با اولویت تجهیز شبكه و پایانه های باری و اتصال شبكه به مراكز بزرگ اقتصادی- تجاری و صنعتی و مبادی ورودی و خروجی ملی و جهانی با هدف ارتقای وضعیت صادرات و ترانزیت بار پرداخته است.

وی افزود: اداره كل راه آهن قم به خاطر اهمیت خاص جغرافیایی در مركز كریدور شمال- جنوب و شرق- غرب و اتصال با خطوط راه آهن اصفهان، اراك و محور جدید و قدیم تهران دارای ظرفیت های بسیاری از لحاظ مسافری و باری است.

مدیركل راه آهن قم با اشاره به وضعیت خطوط حمل و نقل راه آهن قم گفت: در سال یك میلیون تن بارگیری در استان صورت می گیرد این در صورتی است كه اگر شركت شهرك های صنعتی و گمرك همكاری كنند در سال وضعیت بار استان به ۱۸ میلیون بارگیری ارتقا پیدا می كند.

وی بیان داشت: بیشترین حجم باری كه وارد خطوط ریلی استان قم می شود از جنوب و جنوب شرق قم است كه شامل روزانه یك هزار و ۲۰ واگن بار است.

وی خاطرنشان كرد: همچنین روزانه پنج هزار و ۵۰۰ مسافر در ایستگاه راه آهن قم رفت و آمد دارند.

اعتماد گفت: ۱۷۴ میلیون تن بار توسط خطوط ریلی در حوزه قم جابه جا شده است.

وی با بیان این كه زیرساخت های ایستگاه راه آهن قم باید مورد توجه قرار گیرد گفت: این ایستگاه در هسته مركزی شهر قرار گرفته است در صورتی كه امكانات افزایش پیدا كند زائران به راحتی می توانند در مدت زمان كوتاه وارد حرم حضرت معصومه(س) شوند.

وی گفت: مردم باید از خدمات و امكانات پیشرفته بهره مند شوند در همین راستا تفاهمنامه همكاری با مسئولان حرم مطهر حضرت معصومه(س) امضا كرده ایم تا بتوانیم از ۱۹ هكتار زمین اطراف ایستگاه راه آهن كه متعلق به آستان مقدس است در راستای توسعه خدمات استفاده كنیم.
در پایان این مراسم سه تفاهمنامه همكاری از سوی اداره كل راه آهن قم با آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، گمرك و دانشگاه قم به امضا رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما