شناسهٔ خبر: 42749 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران مطرح کرد:

احداث آزادراه سراب، نیر، اردبیل و آستارا در اولویت/ بهره‌برداری از محور شال – ماجولان و ماسوله در سال ۹۷/راه‌آهن اردبیل – میانه در تخصیص اعتبار با مشکلات جدی روبه‌رو است

مراسم مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه نشست خبری با خبرنگاران گفت: احداث آزادراه‌ها در کشور بر اساس آمار ترافیکی است که ما احداث آزادراه را در محور سراب، نیر، اردبیل و آستارا به جد دنبال می‌کنیم، این در حالیست که به گفته وی راه‌آهن اردبیل – میانه به‌رغم افزایش قابل‌توجه اعتبارات در تخصیص بودجه با مشکل جدی روبه‌رو است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: احداث آزادراه‌ها در کشور بر اساس آمار ترافیکی است که ما احداث آزادراه را در محور سراب، نیر، اردبیل و آستارا به جد دنبال می‌کنیم.

وی گفت: به‌رغم محدودیت منابع اعتباری ما پیشنهاد احداث این آزادراه‌ها را به وزارت راه و شهرسازی داده‌ایم و امیدواریم با تأمین اعتبار و موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زمینه اجرایی آن به همت بخش خصوصی فراهم آید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ما نمی‌توانیم به غیر از محور یاد شده و همچنین محور اردبیل– سرچم در سایر راه‌های مواصلاتی استان اردبیل طرح احداث آزادراه بدهیم چرا که آمار ترافیکی ما در این مسیرها بسیار پایین است.

حیدری بابیان اینکه به هیچ‌وجه در تکمیل بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها کارشکنی از سوی ادارات راه و شهرسازی استان‌های هم‌جوار وجود ندارد، بیان کرد: امیدواریم با تأمین اعتبار لازم زمینه احداث بزرگراه‌ها فراهم آید.

وی به احداث محور شال – ماجولان و ماسوله اشاره کرد و گفت: این پروژه با حساسیت مسئولان استانی و با توجه به شرایط گردشگری منطقه در حال اجرا است اما یک ریال اعتبار ندارد و تمام تلاش ما بر این است تا اعتبار استانی و ملی برای این پروژه تخصیص یابد؛ و در سال ۹۷ شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

حیدری در خصوص احداث پروژه باند دوم اردبیل – خلخال نیز گفت: با انتخاب پیمانکار این پروژه به سرعت اجرایی خواهد شد که ۱۰ کیلومتر آن قرار است امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در محور رضی – امیرکندی به طول ۱۰ کیلومتر در حال اجراست گفت: ۵ کیلومتر از این مسیر همزمان با هفته دولت افتتاح شد و مابقی پروژه نیز با عنایت مسئولان استانی و کشوری انجام خواهد شد.

وی به احداث باند دوم محور اردبیل – مشگین‌شهر و اهر اشاره کرد و گفت: به‌رغم بدهی ۲۵ میلیارد تومانی به پیمانکار این پروژه، این راه اصلی فعال است و امیدواریم با پرداخت قسمتی از مطالبات عملیات اجرایی آن سرعت بگیرد.

وی به پروژه باند دوم محور اردبیل – سرچم اشاره کرد و گفت: امیدواریم این پروژه از جدول ۱۹ به پیوست یک قانون بودجه ارتقا یافته و با تخصیص منابع به سرعت اجرای آن را شاهد باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: باند دوم محور اردبیل – آستارا نیز که چهار سال است در جدول ۱۹ قرار دارد به پیوست یک قانون بودجه ملحق خواهد شد تا زمینه اجرایی آن فراهم آید.

حیدری در مورد احداث محور اردبیل به سمت مغان به عنوان یک بزرگراه اصلی افزود: این محور که از سه راهی صحرا تا گرمی و اتصال به شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس‌آباد و مشگین‌شهر را شامل می‌شود به طول ۴۵۰ کیلومتر و با پیش‌بینی اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان قرار است بعد از مطالعات و تکمیل امکان‌سنجی با موافقت وزارت راه و شهرسازی و همچنین برنامه و بودجه به صورت ملی اجرایی شود که امیدواریم در سال‌های آینده با پیگیری مسئولان استانی زمینه این کار فراهم آید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد محور کلور – درام نیز گفت: مناقصه در حال انجام است و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی به زودی آغاز می‌شود.

وی در مورد احداث محور خلخال- اسالم نیز گفت: این پروژه با تکنولوژی نوین به‌رغم بدهی سنگین به پیمانکار در حال احداث است که به طول ۸ کیلومتر عملیات تثبیت و آسفالت‌ریزی انجام شده و تا آخر امسال به نتایج قابل قبولی در احداث این پروژه خواهیم رسید.

حیدری همچنین گفت: راه‌آهن اردبیل – میانه به‌رغم افزایش قابل‌توجه اعتبارات در تخصیص بودجه با مشکل جدی روبه‌رو است.

وی گفت: انصافاً امسال با پیگیری استاندار و نمایندگان استان در مجلس افزایش خوبی را در بودجه اختصاصی به راه‌آهن شاهد هستیم که ۹۲ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته ولی در تخصیص این پروژه با مشکلات جدی روبه‌رو است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: انصافاً امسال با پیگیری استاندار و نمایندگان استان در مجلس افزایش خوبی را در بودجه اختصاصی به راه‌آهن شاهد هستیم که ۹۲ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته ولی در تخصیص این پروژه با مشکلات جدی روبه‌رو است.

وی اظهار کرد: متولی اجرای طرح راه‌آهن اردبیل- میانه شرکت ساخت و توسعه است و اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل فقط نماینده شرکت مجری طرح است و من نمی‌توانم در مورد زمان افتتاح آن و شنیدن صدای بوق قطار اظهارنظر کنم.

نظر شما