شناسهٔ خبر: 42760 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمدرضا اخوان عبداللهیان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۲۸ درصدی پروژه جمع‌آوری فاضلاب منطقهٔ نوده در خراسان رضوی

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی پس از بازدید از پروژه‌های حاشیه شهر مشهد مقدس، پیشرفت فیزیکی پروژه جمع‌آوری فاضلاب در شهرک امام علی (ع) (نوده) را ۲۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان با اعلام این خبر گفت: برای این هفت پروژه در حاشیه شهر که مورد بازدید قرار گرفت، بیش از ۱۴۱ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از این پروژه‌ها اصلاح شبکه فشار ضعیف و اصلاح دستک مشترکان برق در پهنه سیس آباد، دروی، جاده قدیم قوچان و خواجه ربیع است، افزود: این پروژه که از اواخر خردادماه با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال و در طول ۴۱ کیلومتر آغاز شده، اکنون ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین پروژه جمع‌آوری فاضلاب محدوده شهرک امام علی (ع) قطعه اول نیز که با اعتباری بالغ بر ۵۹ میلیارد ریال از خردادماه آغاز شده تاکنون ۱۱ درصد رشد داشته است.

اخوان عبداللهیان ادامه داد: قطعه دوم پروژه تأمین لوازم و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرک امام علی (ع) به طول بیش از ۱۵ کیلومتر نیز یکی دیگر از پروژه‌های مورد بازدید در حاشیه شهر بود که از اردیبهشت‌ماه با اعتبار ۳۹ میلیارد ریال  آغاز شده و تاکنون ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به توسعه و افزایش سرانه‌ها و فضاهای ورزشی حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: مبلغ ۸ میلیارد ریال به ساخت سالن ورزشی صیدآباد به مساحت ۲۹۰ مترمربع اختصاص یافته و از ابتدای تیرماه عملیات اجرایی ساخت این سالن ورزشی آغاز شده است که تاکنون این پروژه ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اخوان عبداللهیان با بیان اینکه ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در راستای افزایش ایمنی مردم در مناطق حاشیه شهر از دیگر برنامه‌هاست، تصریح کرد: احداث ایستگاه آتش‌نشانی بلوار شاهنامه به مساحتی بالغ بر ۲۹۰ مترمربع با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال از اول تیرماه آغاز شده و تاکنون ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزایش سرانه فضای سبز و بهبود شرایط زندگی در مناطق حاشیه شهر را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: احداث پارک دروی ۵، فاز ۲ و احداث پارک دروی ۶، فاز ۱ نیز که از اواسط تیرماه آغاز شده، به ترتیب ۱۷ و ۱۳ درصد رشد فیزیکی دارد و هر کدام در فضایی بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع احداث خواهد شد و به ترتیب ۶.۵ و ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای این دو پروژه در نظر گرفته شده است.

نظر شما