شناسهٔ خبر: 42769 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت انجام شد:

بهره‌برداری از ۲۴۰۴ واحد مسکن مهر در گیلان/ افتتاح ۶۰ هزار واحد مسکن مهر کشور در هفته دولت امسال

احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در مراسم بره‌برداری از ۲۴۰۴ واحد مسکن مهر گیلان و واگذاری به متقاضیان گفت: در دولت‌های نهم و دهم ۶۹۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل شد که این رقم در طول دولت یازدهم به ۹۰۰ هزار واحد افزایش یافت به‌طوری که میانگین سالانه واگذاری واحدها به ۲۲۰ هزار واحد در سطح کشور رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، در آخرین روز از هفته دولت ۲۴۰۴ واحد مسکن مهر گیلان با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر به صورت نمادین در ۱۳۶ واحدی مسکن مهر املش با صرف اعتباری بالغ بر ۱۴۵۱۲۶۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در جریان افتتاح این پروژه‌ها ضمن تشکر از همه سازمان‌های دخیل در اتمام و تکمیل واحدهای مسکن مهر استان گفت: خوشبختانه علیرغم تلاش عده‌ای که وانمود می‌کردند مسکن مهر در دولت یازدهم متوقف شده با تلاش  مقام عالی وزارت و همه سازمان‌های دست‌اندرکار، بخش عمده پروژه‌های مسکن مهر استان به اتمام رسید و ۵۵۰۰ واحد در استان باقی‌مانده است که با دستور مقام عالی وزارت ان‌شاءالله تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه واگذاری واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم در تاریخ ایران بی‌سابقه بوده است، افزود: در دولت‌های نهم و دهم ۶۹۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل شد که این رقم در طول دولت یازدهم به ۹۰۰ هزار واحد افزایش یافت به‌طوری که میانگین سالانه واگذاری واحدها به ۲۲۰ هزار واحد در سطح کشور رسید.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از افتتاح ۶۰ هزار واحد مسکن کشور در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت:۴۰ هزار واحد آن تاکنون تحویل داده شده و ۲۰ هزار واحد آن نیز تا پایان شهریور به متقاضیان واگذار می‌شود که میانگین هزینه هر واحد بالغ بر ۶۰ میلیون تومان می‌باشد.

احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به تعیین اعتبار برای رفع مشکل زیرساختی واحدهای باقیمانده گفت: با پیگیرهای به عمل آمده در سال گذشته برای رفع مشکل زیرساخت‌های مسکن مهر پکیجی در سازمان برنامه‌وبودجه با تصویب دولت تهیه شد که بر اساس آن هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت تا برای تأمین آب و برق پروژه‌هایی که از نظر ساخت آماده شده‌اند هزینه گردد که خوشبختانه ۸۸۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد.

وی افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل همان اسناد در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که با توجه به مشکلات عدیده شهرهای جدید، این رقم به شهرهای جدید اختصاص یافت و ۱۵۰ میلیارد تومان یارانه نقدی که در اختیار وزارت راه و شهرسازی  قرار گرفته بود به عنوان بدهی به استان‌ها پرداخت گردید.

هم‌چنین ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز جهت کمک به تکمیل زیرساخت‌ها در اختیار وزارت نیرو قرار گرفت که خوشبختانه بخش عمده‌ای از مشکلات رفع و برای مابقی، اعتبارات مورد نیاز به سازمان برنامه‌وبودجه و دولت محترم ارائه شده که انشاء الله به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در جریان بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر گفت: این واحدها شامل ۱۰۶۳ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت (رشت ۸۶۹، تالش ۶۰، لنگرود ۸۰، بندرانزلی ۲۴ و رودبار ۳۰ واحد) و ۱۳۴۱ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌باشد که با احتساب این میزان، مجموع واحدهای افتتاح شده استان به ۶۰۵۵۲ واحد می‌رسد.

نظر شما