شناسهٔ خبر: 42772 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شهرام ملکی مطرح كرد:

تشریح اقدامات اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان/ ارتقاء شبکه راه‌های اصلی به بزرگراهی اولویت اول است

گفتگوی تلویزیونی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از ارتقاء شبکه راه‌های اصلی به بزرگراهی و بهبود شاخص‌های برخورداری از بزرگراه در استان به عنوان اولویت اول راه و شهرسازی کردستان یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی به مناسبت هفته دولت در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی حضور پیدا کرده و به تشریح اقدامات انجام شده، کارهای در دست انجام و سیاست‌های پیش روی راه و شهرسازی برای بهبود وضعیت راه‌ها، حمل و نقل و مسکن استان کردستان پرداخت.

ملکی گفت:۷۹۵۰ کیلومتر شبکه راه‌های استان را تشکیل می‌دهد که از این میزان ۱۸۵۰ کیلومتر شبکه راه بین‌شهری (اصلی، فرعی و بزرگراه) و ۶۱۰۰ کیلومتر نیز راه‌های روستایی است.

وی افزود: اولویت اصلی و برنامه‌های استان در حوزه راه اصلی، ارتقای شبکه راه اصلی به بزرگراه است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه گفت‌وگو با سیمای مرکز کردستان عنوان کرد: در طی یک سال گذشته حدود ۹۲ کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و در همین بازه زمانی وزیر محترم راه و شهرسازی دو سفر به استان داشته‌اند که این خود نشانه از توجه  ویژه ایشان به استان و اولویت توسعه شبکه راه‌های کردستان در برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

ملکی ادامه داد: طول بزرگراه‌های استان در سال گذشته از ۱۷۸ کیلومتر به ۲۸۰ کیلومتر رسیده که این میزان نیاز ما را پوشش نمی‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت‌های مجموعه مدیران در سطح وزارت خانه و استان، به ویژه شخص استاندار محترم و نمایندگان استان قطعات باقی‌مانده از کریدور شماره ۱۰ کشور (آنچه در حوزه استان کردستان قرار دارد) به طول ۷۵ کیلومتر و با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به مناقصه گذاشته شده است.

ملکی در ادامه با اشاره به نامناسب بودن شاخص برخورداری از راه روستایی در استان کردستان گفت: شاخص برخورداری راه روستایی کردستان ۴۶ درصداست که فاصله زیادی با میانگین کشوری داریم و برای رفع این کمبود در سال گذشته ۴۳۰ کیلومتر محورهای جدید روستایی را به مناقصه گذاشته‌ایم و در این حوزه در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: از جمله پروژه‌های اولویت‌دار استان پروژه احداث باند دوم گردنه صلوات آباد که از مطالبات جدی مردم استان بوده، به مناقصه گذاشته شده و هم‌اکنون در سه قطعه فعال بوده و عوامل اجرایی به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند برای سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه از پروژه احداث راه جدید سنندج – مریوان مشهور به واریانت  تیژ تیژ –گاران به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان یاد کرده و گفت: راه جدید در دست احداث ۵۲ کیلومتر بوده که ۳۰ کیلومتر آن تقریباً ۱۰۰ در صد پیشرفت دارد و ۲۲ کیلومتر بقیه نیز که یک تونل ۱۸۸۴ متری دارد در دست اجرا است که امیدواریم با توجه ویژه مدیران و تلاش‌های عوامل پیمانکاری در سال ۹۷ قسمتی از آن نیز به اتمام برسد.

نظر شما