شناسهٔ خبر: 42773 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کواکبیان:

وجود یکصد ساختماندیگر همچون پلاسکو در پایتخت/ مقصران حادثه پلاسکو مجازات شوند

مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس خواستار توجه به وضعیت ساختمان‌های مشابه پلاسکو در تهران شد و گفت: مقصران این حادثه نیز باید نسبت به بی‌مسئولیتی خود پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش آتش‌سوزی و فروریزش ساختمان پلاسکو اعلام کرد: باید به این نکته توجه کنیم که همچنان یکصد ساختمان دیگر همچون پلاسکو در تهران وجود دارد و پلاسکو با هر مسئولیت و بی‌مسئولیتی حادثه‌ای بود که گذشت و مهم این بود که در گزارش کمیسیون عمران برای این یکصد ساختمان مشابه پلاسکو در تهران فکری می‌شد و راهکاری برای پیشگیری از حادثه اندیشیده می‌شد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه با گذشت ۸ ماه از حادثه پلاسکو هنوز هیچ اقدامی در بازسازی آن انجام نشده و آجر روی آجر نرفته است و این درحالی است که مالک این ساختمان که بنیاد مستضعفان است، پس از حادثه اعلام کرد طی دو سال این ساختمان را به روز اول برمی‌گرداند اما این مدت بنیاد مستضعفان کجا بود؟

او با اشاره به بلاتکلیفی وضعیت ۶۰۰ صاحب واحد صنفی این ساختمان، تاکید کرد: این ۶۰۰ صاحب واحدهای صنفی امروز سرگردان شده‌اند و ساختمان پشت پلاسکو نیز به دلیل مشکلات این ساختمان همچنان معطل و بلااستفاده مانده است و باید به این نکته توجه کنیم که چه میزان بی‌مسئولیتی انجام شده که این حادثه به وجود آمده است.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه مسائل تهران تنها به مدیریت شهر تهران بازنمی‌گردد، اضافه کرد: دولت نیز در این قضیه مسئولیت دارد و بنده به‌عنوان عضو شورای ساماندهی امور پایتخت می‌گویم، با گذشت حدود یک سال از تشکیل این شورا هنوز یک جلسه برگزار نشده است و از رییس‌جمهوری می‌خواهم که جلسه‌ای برای بررسی امور تهران به‌عنوان پایتخت و ام‌القرای جهان اسلام برگزار کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روی پوست و زیر پوست تهران هزاران مشکل دیگر وجود دارد که باید بررسی شود و از دولت، شورا و شهردار جدید انتظار داریم به این مشکلات رسیدگی کنند.

کواکبیان تاکید کرد: تعیین تکلیف ۶۰۰ صاحب واحد صنفی پلاسکو که عنوان می‌شود، بعضی از آنها برای دستفروشی به یکی از کشورهای همسایه رفته‌اند، باید هرچه زودتر انجام شود؛ چراکه این افراد انسان‌های آبروداری بودند.

او تصریح کرد: نباید کاری کنیم که علاوه بر مالی که از دست داده‌اند، آبروی آنها از بین برود. همچنین باید برای خسارت‌دیدگان و خانواده آتش‌نشانانی که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند، هرچه سریع‌تر فکری کرد.

کواکبیان در پایان با بیان اینکه براساس قانون مجازات اسلامی باید افراد مقصر در حادثه به سزای اعمال خود برسند، خاطرنشان کرد: در این گزارش ۸ نهاد مقصر شناخته شده‌اند که باید به بی‌مسئولیتی آنها رسیدگی شود.

نظر شما