شناسهٔ خبر: 42812 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آذربایجان‌شرقی برگزار شد:

جزئیات برگزاری جلسه کارگروه ارتقاء وضعیت فرهنگی، اجتماعی و سلامت

جلسه دومین جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان به ریاست معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و حضور اعضای کارگروه در محل سالن جلسات شماره یک استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: طی یکسال گذشته ۵ اولویت اصلی درباره آسیب‌های اجتماعی مطرح شده و تمامی تلاش شورای اجتماعی کشور و کارگروه‌های اجتماعی متمرکز بر کاهش این آسیب‌ها هستند که با اقدامات صورت گرفته آمار نشانگر کند شدن شیب افزایش این آسیب‌ها و در برخی موارد کاهش آن است و برای پدیده‌های جدید باید برنامه‌های جدید با رویکرد علمی داشته باشیم و وضعیت جامعه را خوب تدوین و تجزیه و تحلیل نماییم.

همچنین بابک نجفیان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن ارائه گزارش وضعیت بافت ناکارآمد شهری در استان گفت: هدف از تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار شهری و ابلاغ آیین‌نامه آن در سال ۹۴ مدیریت یکپارچه شهری در بافت‌های ناکارآمد شهری برای جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها است.

وی اضافه کرد: در زیرمجموعه ستاد چهار کارگروه وجود دارد که سه مورد از آن‌ها فعال شده و آیین‌نامه کارگروه وقف نیز طی چند روز آتی به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود. کمیته تخصصی تعیین محدوده فیزیکی و تهیه و اجرای طرح‌های هادی و خدمات روستایی در حریم شهرها نیز از طریق بنیاد مسکن فعال می‌شود. تعداد جلسات برگزار شده ستادها و کارگروه‌ها در سال ۹۴ چهارده جلسه، سال ۹۵ سی و پنج جلسه و در سال ۹۶ دوازده جلسه برگزار شده و جزو استان‌های پیشرو در این زمینه هستیم.

وی افزود: برنامه جامع اقدام مشترک بر اساس برنامه ششم توسعه در دست تدوین بوده و از دستگاه‌ها اجرایی می‌خواهیم برنامه‌های خود را در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری استان ارائه دهند.

نجفیان اظهار کرد: طبق مواد ۵۹، ۶۰ و ۶۱ برنامه پنج‌ساله ششم قرار شده است هر سال ۲۷۰ محله در سطح کشور بازآفرینی شده و به متوسط شاخص‌های زندگی شهری همان شهر برسند، درخواست ما این است که با توجه به برنامه جامع اقدام مشترک دستگاه‌های مربوط برنامه‌های خود را برای بازآفرینی محلات تعیین شده به دبیرخانه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری ارسال نمایند و برای تأمین اعتبار آن از سازمان برنامه و بودجه کمک بگیرند.

 در ادامه و پس از اظهارنظر سایر اعضاء محترم، جلسه کارگروه با اتخاذ تصمیماتی به پایان رسید.

نظر شما