به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جعفر قزوینیان با اعلام این خبر افزود: با توجه به حساسیت اداره کل به افزایش ایمنی راهها، تسهیل در عبور و مرور و ضرورت چهارخطه کردن راههای اصلی، با توجه به پیگیریها و تلاشهای انجام شده ۷۰ کیلومتر از راههای استان تبدیل به بزرگراه شدهاند که در این حوزه جزو استانهای برتر کشور هستیم.
وی افزود: طول پروژه تعریض و بهسازی (احداث باند دوم) محور شامی شاپ به اسفرورین که از محورهای حساس و پرترافیک استان است، ۲۹ کیلومتر بوده که با وجود همه تنگناهای اعتباری و تنها با تلاش و پیگیریهای انجام شده و ظرفیت پیمانکار از این مقدار شانزده و نیم کیلومتر آن چهارخطه شده و به بهره برادری رسیده و مقدار باقیمانده هم در دست اقدام است.
قزوینیان ادامه داد: در همین راستا از اواخر سال ۹۴ قرارداد تعریض و بهسازی (احداث باند دوم) محور سهراهی اک به اسفرورین به طول ۶ کیلومتر با پیمانکار بسته شده و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی اضافه کرد: با وجود نیاز بسیار به اعتبار جهت ادامه و تکمیل این پروژه، تنها ۵ میلیارد ریال در سال جاری برای این پروژه در نظر گرفته شده این در حالیست که تاکنون ۴۰ میلیارد ریال در این ۶ کیلومتر هزینه شده و باید به پیمانکار پرداخت شود.
قزوینیان یادآور شد: در همین راستا تاکنون ابنیه پروژه احداث شده، زیرسازی، اساس و زیراساس و در برخی جاها قیرپاشی هم برای آسفالت انجام شده است.
مدیر ساخت و توسعه راههای راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه همه این اقدامات با وجود نبود اعتبار انجام شده تأکید کرد: در حال حاضر و با توجه به نزدیک شدن به پایان فصل کار، در صورت عدم تأمین اعتبار بخشی از مصالح بکار رفته از بین خواهد رفت و برای سال آینده دوباره باید انجام شود.
این مقام مسئول ضمن قدردانی از همکاریهای بسیار بیمه در انجام پروژههای استان بیان کرد: در حال حاضر هم اگر موضوع بیمه پیمانکار حل شود ما میتوانیم با ظرفیتهای درونی اداره کل، پیمانکار و با استفاده از قیر رایگان پروژه را ادامه داده و آن را به بهرهبرداری برسانیم.
نظر شما