شناسهٔ خبر: 42819 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد:

تبدیل ۷۰ کیلومتر از راه‌های اصلی استان قزوین به بزرگراه/ جزئیات چهارخطه کردن ۱۲/۵ کیلومتر از محور شامی شاپ به اسفرورین

جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی در برنامه زنده پاسخ که از سیمای مرکز قزوین پخش شد، گفت: با وجود کمبود اعتبار شدید، در صورت رفع موضوع بیمه پیمانکار، آمادگی داریم تا پروژه چهارخطه کردن سه‌راهی اک به اسفرورین را ظرف ماه‌های آینده به پایان برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جعفر قزوینیان با اعلام این خبر افزود: با توجه به حساسیت اداره کل به افزایش ایمنی راه‌ها، تسهیل در عبور و مرور و ضرورت چهارخطه کردن راه‌های اصلی، با توجه به پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده ۷۰ کیلومتر از راه‌های استان تبدیل به بزرگراه شده‌اند که در این حوزه جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

وی افزود: طول پروژه تعریض و بهسازی (احداث باند دوم) محور شامی شاپ به اسفرورین که از محورهای حساس و پرترافیک استان است، ۲۹ کیلومتر بوده که با وجود همه تنگناهای اعتباری و تنها با تلاش و پیگیری‌های انجام شده و ظرفیت پیمانکار از این مقدار شانزده و نیم کیلومتر آن چهارخطه شده و به بهره برادری رسیده و مقدار باقیمانده هم در دست اقدام است.

قزوینیان ادامه داد: در همین راستا از اواخر سال ۹۴ قرارداد تعریض و بهسازی (احداث باند دوم) محور سه‌راهی اک به اسفرورین به طول ۶ کیلومتر با پیمانکار بسته شده و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی اضافه کرد: با وجود نیاز بسیار به اعتبار جهت ادامه و تکمیل این پروژه، تنها ۵ میلیارد ریال در سال جاری برای این پروژه در نظر گرفته شده این در حالیست که تاکنون ۴۰ میلیارد ریال در این ۶ کیلومتر هزینه شده و باید به پیمانکار پرداخت شود.

قزوینیان یادآور شد: در همین راستا تاکنون ابنیه پروژه احداث شده، زیرسازی، اساس و زیراساس و در برخی جاها قیرپاشی هم برای آسفالت انجام شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه همه این اقدامات با وجود نبود اعتبار انجام شده تأکید کرد: در حال حاضر و با توجه به نزدیک شدن به پایان فصل کار، در صورت عدم تأمین اعتبار بخشی از مصالح بکار رفته از بین خواهد رفت و برای سال آینده دوباره باید انجام شود.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از همکاری‌های بسیار بیمه در انجام پروژه‌های استان بیان کرد: در حال حاضر هم اگر موضوع بیمه پیمانکار حل شود ما می‌توانیم با ظرفیت‌های درونی اداره کل، پیمانکار و با استفاده از قیر رایگان پروژه را ادامه داده و آن را به بهره‌برداری برسانیم.

نظر شما