شناسهٔ خبر: 4283 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون بازاریابی و فروش بخش حمل و نقل ریلی مپنا خبر داد:

خودکفایی در تولید لوکوموتیو تونلی/ زمان رونمایی

لوکوموتیو تونلی معاون بازاریابی و فروش بخش حمل و نقل ریلی مپنا با بیان اینکه این هفته در شرکت مپنا از لوکوموتیو تونلی رونمایی می‌شود، گفت: ایران در تولید لوکوموتیو تونلی به خودکفایی رسیده است و مپنا تا یک سال آینده 6 دستگاه لوکوموتیو تونلی به قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) تحویل می‌دهد.

رضا جواهری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: در هفته جاری طی مراسمی از یک دستگاه لوکوموتیو تونلی رونمایی می‌شود. در واقع ایران با تولید این نوع لوکوموتیو به خودکفایی رسید.

وی ادامه داد: در مرحله نخست تولید، قرارداد ساخت و تحویل 6 دستگاه لوکوموتیو تونلی را با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) منعقد کردیم. این لوکوموتیوها طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده طی یک سال تحویل داده می‌شود.

جواهری در پاسخ به این سوال که هزینه تمام شده این لوکوموتیوها نسبت به لوکوموتیوهای مشابه خارجی‌اش چگونه است؟ گفت: هزینه خرید این لوکوموتیوها از نمونه خارجی‌اش ارزان‌تر و با کیفیت‌تر است. این لوکوموتیو برای نخستین‌بار با طراحی داخلی در ایران ساخته شده است.

وی یادآور شد: اکنون نمونه آزمایشی این لوکوموتیو ساخته شده و پس از رونمایی، 6 دستگاه از آن نمونه برای قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) ساخته خواهد شد.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، در حال حاضر بزرگ‌ترین پیمان‌کار پروژه‌های دولتی ایران به شمار می‌آید./

برچسب‌ها:

نظر شما