شناسهٔ خبر: 42836 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

وظیفه خبر داد:

بارش پراکنده در ۱۱ استان/ گرد و خاک و وزش باد در زابل

هواشناسی گرد و غبار باران مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید در نوار شرقی کشور از بارش پراکنده در برخی نقاط کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احد وظیفه با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز برای غالب مناطق کشور جوی پایدار و آسمان صاف همراه با ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: بعدازظهر امروز تنها در مناطق شمالی آذربایجان‌غربی و گیلان رشد ابر و بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی افزود: فردا در مناطق شمالی آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، اردبیل و گیلان رشد ابر، بارش پراکنده باران، گاهی باد، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت روز یکشنبه (۱۲ شهریور) با نفوذ جریان‌های شمالی و هوای خنک در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از اردبیل نیز رخ خواهد داد.

وظیفه با بیان اینکه بعدازظهر روز یکشنبه (۱۲ شهریور) در ارتفاعات البرز در استان‌های سمنان، تهران، البرز و قزوین نیز رشد ابر و بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست، تصریح کرد: طی سه روز آینده در بعضی ساعات در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه این وضعیت روز یکشنبه (۱۲ شهریور) در مناطقی از جنوب‌غرب کشور نیز دور از انتظار نیست، به ایسنا، گفت: تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی بیانگر تشکیل چرخنده‌ای در اقیانوس هند و در نزدیکی کشور پاکستان است.

وظیفه افزود: بررسی مدل‌های دریایی نشان می‌دهد که تاثیر این چرخنده در کشور ما در دو روز آینده به صورت ابرناکی و احتمالا بارش پراکنده در جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و مواج شدن سواحل دریای عمان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده توضیح داد: آسمان تهران روز شنبه صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه صاف در بعدازظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما