شناسهٔ خبر: 42863 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته دولت انجام شد:

بهره‌برداری از ۲۱ کیلومتر روکش آسفالت محور بهار- غارعلیصدر

افتتاح در هفته دولت، پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت محور همدان-بیجار در مسیر غار علیصدر با حضور معاون امور عمرانی، فرماندار بهار، بخشدار لالجین، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان و جمعی از مسئولین استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در مراسم افتتاح این پروژه ضمن گرامی داشت هفته دولت و درود بر شهیدان گفت: عملیات روکش، رگلاژ و تسطیح و آسفالت مسیر اجرای این طرح از شهرستان بهار، در محدوده میدان نیایش تا میدان حسن قشلاق به طول ۲۱ کیلومتر در محور همدان-بیجار و مسیر گردشگری غار علیصدر انجام شده است.

وی افزود وضعیت نابسامان این محور با توجه به مطالعات انجام گرفته در خصوص بررسی وضعیت رویه‌های آسفالته رفع فرورفتگی‌ها و...پس از دو مرحله آزمایشات انجام شده توسط آزمایشگاه مکانیک خاک و بخش خصوصی انجام شده است.

رودباری تصریح کرد: این طرح علاوه بر هزار تن قیر تحویلی از سوی اداره کل با اعتباری حدود ۱۶ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، توسط پیمانکار و با رعایت اصول فنی و تضمین ۵ ساله اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یادآور شد: آسفالت شانه راه به طول ۳.۲۵ کیلومتر در دو لاین رفت و برگشت به طول جمعاً ۶.۵ کیلومتر و احداث یک باب پارکینگ آسفالته در محور خوشاب علیا نیز از سایر مشخصات این پروژه است.

در ادامه معاون امور عمرانی استانداری با اشاره به اینکه همه خدمات ارائه شده به برکت خون شهداست خاطره شهادت اسوه‌های دولت شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشته و اظهار کرد خدمات و فعالیت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چشمگیر و مدیران فعال مایه خیر و برکت هستند.

محمودرضا عراقی سوق دادن اعتبارات به مسیر مناسب و استفاده بهینه از منابع مالی را نشانه‌ای از قابلیت و تدبیر مدیرکل راهداری و فرماندار بهار دانسته و گفت نگهداری راه‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی دارای اهمیت و محافظت از آن‌ها ضروری است.

وی اذعان داشت: هدف بازدید از پروژه‌ها اطلاع رسانی امور اعلام و بیان کرد: دولت در دوره قبل مشکلات زیادی را سپری کرده و اکنون با تثبیت و رأی اعتماد مجلس به کابینه معرفی شده، با تلاش جدی انشاءا...شاهد توسعه کشور و استان در همه زمینه‌ها باشیم.

فرماندار بهار نیز ضمن اظهار خشنودی از افتتاح پروژه‌ها در ایام شهادت دولت‌مردان صدیق؛ تبریک این ایام و قدردانی از حضور مسئولین گفت: این محور به دلیل واقع شدن در مسیر در غار علیصدر کارکردی ملی داشته و از حساسیت خاصی برخوردار است.

مرادی پناه تزریق اعتبارات استانی را عاملی بر پیشبرد برنامه‌های عمرانی اعلام کرد و افزود: مصوبات تخصیص اعتبار با همت و پیگیری‌های مسئولین به ویژه نماینده مردم شهرستان بهار قابل‌تقدیر است.

وی با بیان وجود تصادفات زیاد در این محور تصریح کرد: اقدامات زیادی انجام شده ولی با توجه به میزان تردد زیاد در این مسیر و توریستی بودن عریض شدن این جاده ضروری است.

وی ضمن تأکید بر اختصاص اعتبار برای چهار بانده شدن جاده فعلی گفت: این محور هم به لحاظ گردشگری دارای اهمیت بوده و راهکار اساسی برای افزایش ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای اصلاح جاده در این مسیر خواهد بود.

نظر شما