شناسهٔ خبر: 42889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

محور کازرون- فراشبند یک محور ترانزیت و بااهمیت است

آسفالت مدیرکل راه و شهرسازی فارس در مراسم افتتاح ۱۰ کیلومتر از بهسازی محور کازرون – فراشبند این محور را یک محور ترانزیت و بااهمیت شمرد و گفت: این محور اتصال استان کهگیلویه و بویراحمد به عسلویه را از طریق فراشبند میسر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس در مراسم افتتاح پروژه‌های راهسازی و آغاز عملیات پروژه پل بزرگ که نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، فرماندار کازرون و دیگر مسئولین استانی و محلی حضور داشتند، افزود: ما باید محور کازرون – فراشبند را فراتر از راه اصلی ببینیم و یک باند جدید بسازیم و محور را به‌صورت بزرگراه تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود کمبود اعتبارات و با همت مسئولین و پیمانکار پروژه شرکت هفتصد و مشاور شرکت پارس چگالش شاهد بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر از این محور با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال با عرض ۱۱ متر راه اصلی می‌باشیم و مابقی مسیر به سمت بالاده که ۱۵ کیلومتر است زیرسازی شده و توسط پیمانکار شرکت هفتصد در دست اجراست.

وی در خصوص مشخصات فنی این پروژه نیز اذعان داشت: حجم خاک‌برداری ۳۰۹۷۷۵ مترمکعب، حجم خاک‌ریزی ۱۹۳۰۸۰ مترمکعب و تعداد ابنیه فنی ۴۰ دستگاه است و ۳۲۸۰۰ تن آسفالت در دولایه حجم آسفالت مصرفی می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در ادامه از افتتاح محور راه روستایی جره به حسین‌آباد خبر داد و افزود: امروز ۶ کیلومتر از این مسیر با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

تکاور گفت: عملیات اجرایی احداث پل بزرگ‌راه روستایی جره به حسین‌آباد نیز با اعتبار مورد نیاز ۱۷.۵ میلیارد ریال آغاز می‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: هر ساله با شروع فصل بارندگی شاهد انسداد این محور می‌باشیم که با احداث این پل با طی کردن ۱۰ کیلومتر به ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر می‌رسیم.

شایان ذکر است که کلنگ عملیات اجرایی بازسازی پل روستایی بالاده نیز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس زده شد.

نظر شما