شناسهٔ خبر: 42900 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی:

بالغ بر ۴ میلیون و ۱۸ هزار تن كالا از مرزهای كشور ترانزیت شد

ترانزیت طی ۵ ماهه ابتدای سال ۹۶، بیش از ۴ میلیون و ۱۸ هزار تن كالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی كشور ترانزیت شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیركل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی با اعلام این خبر، افزود: در پی اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در زمینه توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و تقویت كریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران طی مدت مذكور از مجموع كالاهای ترانزیت شده، یك میلیون و ۲۲۹ هزار  تن را مواد نفتی و دو میلیون و ۷۸۹ هزار تن را مواد غیرنفتی تشكیل داده‌اند كه عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی كالاهایی نظیر مازوت ، پارچه ، قطعات اتومبیل و مواد غذایی بوده است.

مدیركل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی افزود: در مدت زمان مذكور، از میان مرزهای كشور بندر شهید رجایی در استان هرمزگان با ۳۵ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود كالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با  ۲۰ درصد، بازرگان با ۴ / ۱۰ درصد و شهید باهنر با ۸ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی افزود:  بیشترین حجم تردد كامیون‌های حامل بار ترانزیتی از مبدأ عراق به مقصد امارات، از مبداء امارات به مقصد افغانستان و از مبداء امارات به مقصد عراق بوده است. 

وی خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت استراتژیك و ژئو پلتیك خود به عنوان چهار راه ترانزیتی آسیا و اروپا دارای پتانسیل‌های كافی برای افزایش ترانزیت كالا و مسافر از طریق شیوه‌های گوناگون حمل و نقل می‌باشد.

نظر شما