شناسهٔ خبر: 42922 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

وقوع گردوخاک در خوزستان از اواخر وقت امرو‌ز/ دریای خزر ۲ روز آینده مواج است‌

هوا شناسی - گردو غبار طوفان از اواخر وقت امروز و همچنین روز دوشنبه، با افزایش سرعت وزش باد، پدیده گردوخاک در استان خوزستان دور از انتظار نیست، همچنین در سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه زابل، در برخی ساعات وزش باد شدید است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی و خروجی مدل‌ها،  امروز با نفوذ جریان‌های خنک شمالی در شمال غرب و سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود و در استان‌های گیلان و مناطقی از مازندران و به تدریج گلستان ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

درمناطق شمالی آذربایجان شرقی و مناطقی از اردبیل و ارتفاعات البرز نیز رشد ابر، وزش باد و در بعد از ظهر بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

‌روز دوشنبه ابرناکی و بارش پراکنده باران در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ادامه می‌یابد؛ دریای خزر نیز در دو روز آینده مواج است.

‌بعد از ظهر روز دوشنبه در هرمزگان و جنوب غرب فارس، رشد ابر و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست، همچنین بعد از ظهر روز سه‌شنبه نیز در مناطقی از مازندران، گلستان و ارتفاعات سمنان و خراسان شمالی رشد ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت امروز و طی روز دوشنبه با افزایش سرعت وزش باد، پدیده گردوخاک در استان خوزستان دور از انتظار نیست، همچنین در سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه زابل، در برخی ساعات وزش باد شدید است.

آسمان تهران فردا ‌کمی ابری تا نیمه‌ابری با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۴ و ۲۳ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه ۴ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان است.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز نهم شهریورماه امسال ۲۱۵.۱ میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۳۶.۱ میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری ۹۱.۱ درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و نهم متعلق منطقه سیردان استان قزوین به میزان ۳ میلی‌متر بوده است.

نظر شما