شناسهٔ خبر: 42952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خیر راهساز خبر داد:

بهسازی راه‌های روستایی دستجرد و نواخان- انبوه با مشارکت خیرین/ محرومیت محسوس راه‌های روستایی گیلان

ابوتراب کیانی رئیس هیئت امنای روستای انبوه تاکنون پروژه‌های مختلفی را درحوزه بهسازی راه‌های روستایی عملیاتی کرده و اکنون با مشارکت سایر خیران در حال اجرای بهسازی محور گردنه نواخان به روستای انبوه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوتراب کیانی، رئیس هیئت امنای روستای انبوه و از اعضای انجمن خیرین راه وترابری تاکنون ۱۰ میلیارد ریال از درآمد خود را صرف بهسازی راه‌های روستایی کرده و در جذب سایر خیرین به این حوزه نیز فعالیت می‌کند.

کیانی به خبرنگار ما می‌گوید: سال ۹۵ توانستم با هماهنگی اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان و جذب ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار با کمک خیران بهسازی محور روستای انبوه در جنوب شرق گیلان و هم‌مرز با الموت غربی را به انجام برسانم. این محور ۱۴ کیلومتر طول دارد و در مدت یک سال انجام شد.

رئیس هیئت امنای روستای انبوه با بیان اینکه مهر ماه ۹۵، بازسازی محور ۹ کیلومتری روستای دستجرد سال گذشته انجام شد، می‌افزاید: ۲۰۰ میلیون تومان از هزینه بازسازی این محور را با کمک خیرین تامین کردم و مابقی را وزارت راه و شهرسازی تقبل کرده است.

این خیر تاکید می‌کند: اکنون با هماهنگی اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان در حال زیرسازی محور ۱۱ کیلومتری گردنه نواخان به روستای انبوه هستیم که زیرسازی هشت کیلومتر آن انجام شده است.

وی می‌گوید: همچنین با همکاری خیران دیگر درحال بازسازی محور رودبار به لاکه به طول ۱۴ کیلومتر هستیم. این جاده از زمان زلزله رودبار بازسازی نشده بود و روستاییان تنها می‌توانند با موتور یا پیاده درآن تردد کنند. تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان برای بازسازی این محور اعتبار صرف شده و برای تکمیل آن به سه میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

کیانی تاکید کرد: استان گیلان خصوصا در منطقه کمنی و دیلمان با فقر محسوس راه‌های روستایی مواجه است که امیدواریم خیران به این حوزه توجه خاص داشته باشند.

نظر شما