شناسهٔ خبر: 42966 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حکم وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

انتصاب پیروز حناچی به عنوان مشاور معماری و شهرسازی

آخوندی امضا با حکم وزیر راه و شهرسازی، پیروز حناچی به عنوان مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی طی حکمی پیروز حناچی را به عنوان مشاور معماری و شهرسازی خود در دولت دوازدهم انتخاب و منصوب کرد.

متن حکم پیروز حناچی مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، بدین شرح است:

سلام علیکم

با توجه به دانش و تجارب ممتد و ارجمند جنابعالی در حوزه معماری و شهرسازی در ایران، به موجب این حکم به عنوان مشاور معماری و شهرسازی منصوب می‌شوید.

هم چنانکه مستحضرید عدالت جغرافیایی و توسعه متوازن کالبدی در سطح سرزمین و سطوح منطقه‌ای و محلی و شهرسازی شهروندمحور جزء سیاست‌های کلی و اصولی وزارتخانه است. در این ارتباط کیفیت زندگی شهروندان، رقابت‌پذیری و بازآفرینی شهری و تقویت حداکثری شهرداری‌ها از جمله برنامه‌های اعلامی اینجانب بوده است. از سوی دیگر معماری که میراث نسل ما برای آیندگان است مبین فرهنگ، سبک زندگی و زیبایی‌شناسی شهروندان ایران زمین است. در عین‌حال معماری با فناوری و سطح درآمد مردم ارتباط برقرار می‌کند. همه اینها مساله معماری و شهرسازی را به موضوع پیچیده‌ای مبدل می‌سازد که شایان توجه جدی در سطح سیاستگذاری ملی است. امید است که با همکاری حوزه معاونت معماری و شهرسازی وزارتخانه و ارتباط با سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط، شهرداری‌ها، دانشگاهیان و حرفه‌ورزان جهت اعتلای شهرسازی و معماری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان عزیز به اینجانب مشاوره دهید.

در این ارتباط ضروری است شورای اعتلای معماری ایران را با حضور چهره‌های شاخص معماری در ایران تشکیل دهید تا نسبت به معماری ساختمان‌های بااهمیت در حوزه حمل‌و‌نقل و ساختمان‌های عمومی که توسط وزارتخانه و سازمان‌های تابعه احداث می‌شود راهبری داشته باشید.

هم‌چنین به عنوان نماینده ویژه وزیر در طرح‌های ویژه ارتقای کیفیت شهری چون انتقال پادگان‌ها و سایر طرح‌های شاخص انجام وظیفه فرمایید.

عباس آخوندی- وزیر

نظر شما